חדשות טובות לנתניהו: משה כחלון ומפלגתו "כולנו" יתמכו ב"תיקון גדעון סער" לחוק יסוד הממשלה, כך דווח הערב (ראשון) ב"החדשות". על פי הדיווח, הסיעה תצביע בעד סעיף שיקבע כי רק ראשי המפלגות יוכלו להרכיב ממשלה, כך שלא יקרה מצב בו גדעון סער יוכל להרכיב ממשלה במקום נתניהו מבלי להיות ראש מפלגת הליכוד, או ראש מפלגה אחרת שתזכה בבחירות.



כחלון טען בפני חברי סיעתו כי הוא ישתכנע שאכן יש פרצה בחוק ויש לתקנה. המהלך צפוי לסתום את הגולל על כל אפשרות שגדעון סער יוכל להחליף את נתניהו לאחר הבחירות, אולם סער מצידו ממילא מכחיש כי התכוון לעשות כן.



כזכור, על פי דברים שהתפרסמו ב”ישראל היום”, אותם הכחישו כל המעורבים מלבד נתניהו עצמו, ראש הממשלה החליט ברגע האחרון לעצור את הקדמת הבחירות בשל “אינדיקציות” שהתקבלו אצל מקורביו על כך שהנשיא ריבלין לא מתכוון להטיל עליו את הרכבת הממשלה גם במקרה של ניצחון בבחירות.



עוד נטען, כי “בכיר בליכוד”, תוך רמיזה לכך שמדובר בשר לשעבר סער, המקורב מאוד לריבלין, שוחח בימים האחרונים עם חבר וחברת כנסת בליכוד והציג בפניהם את המהלך, שכבר זכה לכינוי התרגיל המסריח של כל הזמנים".



מבית הנשיא הגיבו כזכור לפרסום וטענו כי "קראנו לעומק את הדברים אך התקשינו למצוא מידע של ממש מלבד תיאור מפורט של פרנויה שאינה נשענת על שום צעד מוחשי או אפילו מחשבה שהתרחשו במציאות. כידוע, את הטיפול בתופעות שכאלה יש להשאיר בידי אנשי מקצוע שאינם דוברים".



נתניהו. חיזוק מכיוון מפתיע. צילום: מרק ישראל סלם



גדעון סער תקף את ראש הממשלה בתגובה לפרסום וטען כי נתניהו טפל עליו "עלילה שקרית" וכי "נחצה כאן קו אדום". סער קרא לראש הממשלה להציג ראיות לטענתו כי פעל נגדו בחתרנות. "ראש הממשלה נתניהו בחר אתמול לטפול עליי עלילה שקרית, יש מצבים בחיים שצריך לדעת לספוג, והייתי במצבים כאלה. אבל האמת היא שנחצה פה קו אדום. לנתניהו יש הרבה אויבים, אני לא אחד מהם", אמר. 

"סייעתי לו מאוד להיבחר ולהגיע לשלטון. נתניהו יודע זאת. לצערי הוא מוקף אנשים חורשי רעות ומזימות, שטובות המדינה והליכוד לא נגד עיניהם. זה פוגע בתנועה ומזרים רעל בעורקיה. אני קורא לראש הממשלה - הצג ראיות או חזור בך", הוסיף. "אני הודעתי לפני שנה וחצי שאני אחזור לפעילות ציבורית, ושם דבר לא יפריע לי לעשות את זה".
 
סער אמר כי קיבל את הכרעת תנועת הליכוד ואת מנהיגותו של נתניהו. "אמרתי אינספור פעמים, מאחר שהתנועה קיבלה החלטה ברוב של שני שלישי, זמן קצר אחרי הבחירות, להחליט מי יהיה המועמד שלנו בעוד כמה שנים, ואני כיבדתי את הכרעת התנועה", אמר השר לשעבר מהליכוד.
 
"חשוב מאוד להבין מה קורה כאן, כי לא גמרנו עם תיאוריית הקונספירציה של אתמול, והיום יש עוד אחת. הכל שקר וכזב, אבל זה מראה לי שיש כאן החלטה, יש כאן סימון, אבל זה לא מרתיע אותי", הוסיף. "אני לא איום, אולי אני איום למי שמתנגד לדרכו של הליכוד. אינני יודע להסביר את זה. הבנתי שאני מגיע לדרגת מתנגד למשטר. אמרתי לרעייתי שלא נתקרב לשום קונסוליה בתקופה הקרובה".