המגעים להסדרה בין ישראל לחמאס נמשכים ובעקבות זאת גם העימותים בקבינט המדיני-ביטחוני. על פי דיווח בכאן 11 מהערב (ראשון), השרים דנו בכנסת פועלים פלסטינים מרצועת עזה. השב"כ אמנם מתנגד למהלך כזה, אבל יש לו תומך מפתיע, יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, שאמר כי ישראל לא צריכה לחנוק את התושבים ברצועה, אלא לירות במחבלים. 

גם בנושא הזה מותח בנט ביקורת על שר הביטחון אביגדור ליברמן ואמר, כך דווח, שהצעדים האחרונים שלו מול עזה יוצרים זעם ותסכול בקרב התושבים ולא זו צריכה להיות המדיניות הישראלית. גם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, השמיע עמדה דומה וטען כי הכנסת הפועלים עשויה לשמש בעתיד באמצעי נגד חמאס בעת התדרדרות ביטחונית בדרום. ארדן שב על עמדתו ודרש לחדש את בסיכולים הממוקדים. בישראל מכחישים שבמסגרת ההסדרה עם חמאס, סוגיית הפועלים הפלסטינים מעזה תהיה חלק מההסכם ומבהירים הוא יעסוק רק בדלק ומשכורות. 

אתמול חשף העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המקורב לחמאס, את טיוטת ההבנות שהושגה בתיווך המודיעין המצרי, והיא כוללת המשך "צעדות השיבה" במתכונת החדשה עד סוף השנה, כאשר מצרים תפעל להסיר 70% מהמצור על עזה עד שהצעדות ייפסקו לחלוטין. 
 
בתמורה, בין היתר, המעברים לרצועת עזה ייפתחו באופן קבוע, יינתנו אישורי עבודה ל-5,000 פלסטינים מעזה, מתחת לגיל 40, בשטח ישראל ומרחב הדייג יגדל ל-14 מייל. תשלום משכורות בגובה 80% על ידי הרשות הפלסטינית לפקידי הרצועה, במקום 40% מגובה המשכורות. בנוסף, יופעלו פרויקטים בתשתיות ובאנרגיה שיעניקו 30 אלף מקומות עבודה לאקדמאים מובטלים.

בדיווח בעיתון הלבנוני צויין, כי רק לאחר יישום צעדי הרגיעה למשך שלוש שנים, בפיקוח האו"ם ורוסיה, תתחיל מצריים בתיווך להוצאה לפועל של עסקת אסירים. בפתח האשימו את חמאס בשיתוף פעולה עם הממשל האמריקני וישראל, בהפרדת רצועת עזה מהגדה המערבית.
 
בתוך כך, העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" חושף שיחה בין בכיר פתח ג'בריל רג'וב לדובר חמאס בחו"ל, חוסאם בדראן, בפגישה שנערכה בדוחא, בירת קטאר. בדיווח נטען, כי בשיחה מכנה רג'וב את המצרים "שפלים" המשתפים פעולה עם ישראל וממשל טראמפ.
 
בשיחה שהתקיימה במרץ האחרון, טוען רג'וב כי מצרים היא "כלי עיקרי ביישום עסקת המאה", וכי "מוחמד בן זאיד (יורש העצר של אבו דאבי) שולט ראשי במנגנוני המודיעין המצריים, הוא התומך הגדול בתוכנית האמריקנית".
 
רג'וב, כך מדווח העיתון הלבנוני, מדגיש את הרצון של פת"ח להסיר את החסות המצרית מהסוגיה הפלסטינית, "מאחר והיא מתייחסת לסוגיה זו כסוגיה ביטחונית, שכן מצרים מעוניינת להשיג ניצחון בהבאת חמאס ואבו מאזן אל שולחן הדיונים, ושיווק הישג זה בפני ישראל והאמריקנים". רג'וב לא התנגד להסכם פלסטיני-פלסטיני בברכת מצרים.