חיסול כפול בעולם התחתון: שני בני אדם נהרגו בפיצוץ רכב הערב (ראשון) ברחוב לח"י פינת האצ"ל בשכונת התקווה בתל אביב. ככל הנראה מדובר בשני "חיילים" בארגון פשיעה גדול באזור תל אביב והמרכז. שני הרכבים בערו באש לאחר שקול נפץ עז הרעיד את הרחובות והבתים הסמוכים.


פיצוץ בתל אביב

כבר בראשית הטיפול בזירה דווח כי בתוך אחד הרכבים נמצאים לכודים וצוותי הכיבוי פעלו בניסיון לחלץ את הלכודים. עם כיבוי הבעירה התברר כי ברכב שני צעירים ללא רוח חיים. חוקרי משטרת מרחב ומחוז תל אביב פעלו בזירה במסגרת איסוף ממצאים וגביית עדויות מאזרחים שהיו עדים לפיצוץ. פצועה אחת באורח קל פונתה לבית החולים.



מחקירה ראשונית עלה כי הפיצוץ התרחש באחד הרכבים, ככל הנראה ממטען שהוצמד אליו והתרחב לסביבה הקרובה. אזרחים שהיו במקום סיפרו על חלקים מהרכב שעפו במרחק של מטרים ספורים שעפו מעוצמת הפיצוץ, מה שמצביע על מטען חבלה רב עוצמה שהוצמד לרכב.

צילום: קובי ריכטר,דוברות כבאות והצלה


צילום: קובי ריכטר,דוברות כבאות והצלה

במשטרה לא פוסלים מכלל אפשרות כיווני חקירה נוספים. נציין כי בנסיבות אירוע שכזה לא נפסלת האפשרות כי מדובר בתאונת עבודה. יחד עם זאת, לאור העובדה כי מדובר בשני צעירים המוכרים למשטרה מדובר בחיסול ממוקד. החקירה בראשיתה.

הפרמדיקים של מד"א, שמחה סימנדוייב וגל פאר שהגיעו למקום, סיפרו: "היינו באחד מהרחובות הסמוכים והגענו בתוך זמן קצר למקום. ראינו שני כלי רכב עולים באש ועשן סמיך. לא ניתן היה להתקרב לרכבים ובשלב הראשון לא ידענו אם ישנם נפגעים. כוחות הכיבוי פעלו לכבות את האש ושניתן היה להתקרב הבחנו בשני גברים בשנות ה- 30 ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום. המשכנו בסריקות ברכב השני ובסביבה ולא אותרו נפגעים נוספים".

אבי מרכוס, פרמדיק ראשי באיחוד הצלה, דיווח מהזירה: "מדובר בשני הרוגים שסבלו מפגיעות רב מערכתיות וללא דופק ונשימה כתוצאה מפיצוץ ברכבם. למרבה הצער לא נותר אלא לקבוע את מותם. כמו כן טופלו מספר נפגעי חרדה בעקבות אופי האירוע. צוותי כיבוי ומשטרה גדולים פועלים בזירת האירוע".