התפתחות משמעותית בדרך לחקיקת חוק עונש מוות למחבלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר אתמול, במהלך ישיבת ראשי מפלגות הקואליציה, לקדם את החוק, כך דווח הבוקר (שני) בכאן ב'. החוק עבר בקריאה טרומית בחודש ינואר ומאז היה תקוע. אתמול פנה יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, לראש הממשלה ואמר לו כי אפשר לשחרר את החוק ומבחינת מפלגתו אין איתו בעיה. נתניהו קיבל את הדברים והורה לקדם את החוק. 



על פי הדיווח, גם יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, אמר כי הבית היהודי לא עיכבו את החוק, אל החלטת ראש הממשלה לדון עליו בקבינט המדיני-ביטחוני. 



חוק עונש מוות למחבלים הוא חוק הדגל של מפגלת ישראל ביתנו, הקובע כי בעת גזירת דין מוות על מחבלים, לא יהיה צורך בהחלטה פה אחד של הרכב השופטים. בשבוע שעבר תקף שר הביטחון אביגדור ליברמן את הבית היהודי והאשים את בנט והשרה איילת שקד בהכשלת החוק



"נורא הופתעתי לפני שבוע לשמוע כמה וכמה פעמים את שרת המשפטים אומרת שאין שום צורך בחוק עונש מוות למחבלים ושהחוק הנוכחי מאפשר לעשות כל מה שצריך והבעיה היא בכלל לא בחקיקה", אמר ליברמן בישיבת סיעתו בכנסת. "זהו חלק מההסכם הקואליציוני, הכנסת הצביעה על החוק, וכל הקואליציה תמכה, כולל שרת המשפטים ולא שמעתי כל הערה שאין בו צורך. לאחר מכן החוק הגיעה לוועדת שרים לחקיקה ששרת המשפטים עומדת בראשה,והיא העבירה את זה בועדה ללא שום הערה".
שר הביטחון מאשים את הבית היהודי בניסיון לטרפד את החוק. "ב-3 בינואר 2018 החוק עבר בכנסת בקריאה טרומית ושרת המשפטים הצביעה עבורו. כלומר הצביעה כבר שלוש פעמים בעדו. אני רק יכול להגיד שמאז החוק נמצא בוועדת חוקה חוק ומשפט אצל ח"כ סלומיאנסקי שפשוט מקפיא את החוק ולא נותן לקדם אותו".
לטענת ליברמן, "קבלת החוק בכנסת תסמל שינוי במדיניות. "כידוע, התביעה הצבאית כפופה ליועמ"ש לממשלה. מכיוון שהוא מתנגד להטלת עונש מוות גם התביעה הצבאית פשוט לא מבקשת. קבלת החוק תסמן שינוי במדיניות שנקבעה על ידי הכנסת לכן הצורך בחוק הוא ברור הוא דחוף וסיעת הבית היהודי פשוט מכשילה את החוק פעם אחר פעם בגלל עניינים פוליטיים". 
"חיכינו בסבלנות", הוסיף השר. "זה היה חלק מההסכם הקואליציוני. כולם ידעו מראש והניסיון הזה כרגע להכשיל את ישראל ביתנו הוא ניסיון פוליטי נטו ונובע אך ורק משיקולים פוליטיים. נפנה לכל הארגונים ולקורבנות משפחות נפגעי פעולות טרור ואיבה ונבהיר את זה. נפנה במכתב גלוי לכל תושבי מדינת ישראל כדי שכולם ידעו שמי שמכשיל את החוק זה הבית היהודי בגלל שיקולים פוליטיים נטו".