נהג המשאית שהיה מעורב אתמול בתאונה הקשה בכביש 90 ליד פצאל, בה נהרגו אתמול שישה תושבי מזרח ירושלים, טוען כי האשמה נופלת על נהג רכב ההסעות בו התנגש. עורך דינו של הנהג, מעמר אסדע, אמר כי הנהג סיפר לו ש"אחרי העיקול החד, המשאית הכבדה בה נהג סטתה שמאלה. הוא תיקן את עצמו וחזר לנתיבו, אבל לנהג של רכב ההסעות היה שיקול דעת מוטעה. במקום לסטות ימינה או להמשיך ישר, רכב ההסעות סטה שמאלה וגרם להתנגשות".

לדברי עורך הדין, דוח של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים קובע כי יש להציב במקום התאונה גדר הפרדה. עוד דווח כי לחובת הנהג, לו יש רישיון 23 שנים וגם רישיון נהיגה על מונית, 20 עבירות תנועה קודמות.

למרות דברי הפרקליט, הנהג חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה, ומעצרו הוארך ביומיים נוספים. נציג המשטרה בדיון טען כי "הנהג נחקר ובחר לשמור על זכות השתיקה בחלק מהשאלות שהוצגו בפניו. הוא נחקר בחשד להעלמת חלק מהראיות ומסר את המצלמה במשאית ללא כרטיס הזיכרון".

ששת ההרוגים בתאונה שאירעה הבוקר סמוך לצומת פצאל בבקעת הירדן הם  לוטפי זאהדה ואחיו רג'אאי זאהדה, וכן אחמד איובי, אמג'ד סמארה, מאג'ד עסילה ועלאא קראש. חמישה בני אדם נוספים נפצעו באורח קשה ופונו במסוקים של צה"ל לבתי החולים בילינסון, תל השומר והדסה עין כרם.