פרשת החומרים על המועמדים למפכ"לות ומי יזם את העברתם ליועמ"ש לממשלה ממשיכה לעשות גלים, והיום (שני) התייחס לכך גם אראל סג"ל בתוכניתו ב-103FM"גם אני חשבתי שאלשיך הוא אדם ערכי שמגיע מתוך עבודה קשה של הצלת חיים ולחימה בטרור. לאט לאט התברר דפוס קבוע - האיש חושב שהוא מעולם לא טועה ותמיד צודק והתגלה כמי שהאמת לא תמיד שגורה בפיו", אמר המגיש. "הדוגמה האחרונה הייתה אתמול. היועץ המשפטי לממשלה, באמצעות דובר הפרקליטות, שחרר הודעה כתובה לפיה לא היועץ המשפטי לממשלה ביקש מידע מכפיש על אותם קצינים אלא הפנייה באה nהמשטרה ליועץ - זה הבדל עצום. מנדלבליט בדרך כלל נוהג לשמור את הכביסה המלוכלכת בבית. הוא לא יצא נגד מסמך יצחקי, סיפור גל הירש ואף שמר על המפכ"ל תקופה ארוכה. העובדה שהפרקליטות אתמול הוציאה את ההודעה אומרת 'דרשני'. ואני מוסיף - מספיק עם החרטות".

סג"ל התייחס לפרשת אום אל חיראן, בה המשטרה טענה כי מדובר בפיגוע, למרות שלאחר כן התברר כי היתה תאונה. ביום הראשון האינדיקציה שהגיעה מהמשטרה הייתה שמדובר בפיגוע ב-100%. החשיפה שכנראה היה מדובר בתאונה נחשפה דווקא בתוכנית 'הפטריוטים'. למחרת ברדיו אמרתי שאני חוזר בי מהדברים והתנצלתי".

"בזכות חקירות נתניהו המגוחכות והאכיפה הבררנית הבנתי מה קורה ברצפת הייצור של הפרקליטות והמשטרה. הבנתי איך עובדת תעשיית הסיכולים. אנחנו הראשונים שפרסמנו את פרשת גל הירש. אנחנו הראשונים שחשפנו סיפור החוקרים הפרטיים של אלשיך שהולך ומתדרך עיתונאים ואומר להם שראש הממשלה שלח חוקרים פרטיים אחרי חוקרי להב 433. זה כל כך חמור, זה שיבוש חקירה במובן העמוק ביותר וזה לא נתפס. תיק 2000 זו אכיפה בררנית וגם תיק 1000. שמעתי גם מלפיד ומילצ'ן שהועברו כספים, בדקתם? חקרתם?".

"הרבה פעמים דברים גדולים מתגלים באמצעות אנשים גדולים. עד חקירות נתניהו העיסוק המשפטי שלי היה תמיד כלפי בית המשפט העליון. בזכות נתניהו נחשפנו לאיך עובדת השיטה. פתאום גילינו את נבחרי הציבור שהתיקים שלהם נסגרו בחוסר אשמה אך נפתחו בקול תרועה גדול. אני שמח להיות במקום בו מסתבר שצדקתי. הודעה כזו של הפרקליטות על ראשו של המפכ"ל היא חסרת תקדים".

"אני לא יודע מה הוא עשה בארגון, אני יודע מה יוצא החוצה. אני כבר 20 שנה בתקשורת ומעולם לא ראיתי מפכ"ל שעוסק בחקירות של אישי ציבור כמו אלשיך. הקודמים לפניו ידעו להציב בפניהם גבולות. אזכיר שוב - כבר שנתיים שהמפכ"ל הולך ואומר לעיתונאים שראש הממשלה שלח חוקרים פרטיים על חוקרי להב 433. ברף התחתון ביותר זו עבירה של שיבוש. הפרעה לשוטר במילוי תפקידו היא יותר חמורה מכל תיקי 1000 ו-2000, אמרנו את זה בעבר ולעגו לנו. הוא אמר את זה אצל אילנה דיין ועדיין לא נתן על זה תשובה. ביום שהיה דיון בוועדת הפנים של הכנסת אלשיך פוצץ את סיפורה של השופטת גרסטל ואלי קמיר נכנס לשמונה ימי מעצר. אני משתגע מזה".

"אני רואה את הטוב בבני אדם ולא חושב שכולם מושחתים, אך דברים התבררו לי בדיעבד על אלשיך. התברר לי שבערב כניסתו לתפקיד מונה קצין בודק לגיא ניר כי הוא הגיע להתלונן על קצינים אחרים, אחר כך גילינו את משפט בג"ץ-ריטמן ואיך אלשיך נהג בפוליגרפים. דברים לאט לאט נחשפו".


דוד ורטהיים: "זה סיפור הרבה יותר פשוט. נתניהו חשב שהוא יאשר מינוי של 'מישהו משלנו'. אחרת למה אישר את המינוי? אני חושב שנתניהו העריך שאלשיך יעמוד לצידו. מי שצריך לאכול את הכובע זה הוא, השר ארדן ועוד כל מיני עיתונאים שסימנו יורם הלוי כמפכ"ל המשטרה הבא בטענה שהוא מקורב לשרה נתניהו ושהיא זו שמקבלת את ההחלטות. כשראיתי שצ'יקו מונה התפלאתי כמוהם".
"איזה שטויות. יש לך ראיות לדבר הזה? אתה יכול להוכיח את זה? נתניהו אישר את המינוי כי השר לביטחון פנים הציע אותו לאחר שנפסלה מועמדותו של גל הירש. בעולם אחר היית מקבל תביעת דיבה. אתה טוען שנתניהו מינה את אלשיך כי חשב שהוא יטפל בו טוב בתיקים שלו. יש לך הוכחה לזה? אני על הערכות נדרשתי לעשות הבהרות. אותה פרקליטות אמרה לי שאני חייב להתפשר בנושא. אתה עושה דיבה עכשיו, תחושות זו לא עיתונות. כולם פה מדברים מפוזיציה מסוימת. גם אני. אבל אני ממוסמך ומביא ראיות לטענות שלי. אם אני לא יכול להביא עובדה פיזית אני לא אומר אותה".

דוד ורטהיים: "אני טוען שנתניהו דורש לעצמו נאמנות אישית".
"מותר לו לדרוש שאלו שעובדים איתו לא יעשו את מה שעשה מאיר דגן וילך לדבר עם ראש ה-
C.I.A כדי לסכל פעולה באיראן. זה דבר שראש ממשלה צריך לדאוג שיקרה. הדברים שאמרת חמורים עוד יותר. ברור לי שגל הירש היה אמור להיות המפכ"ל והוא סוכל ואז שמו של אלשיך עלה".