פלסטינים ממזרח ירושלים סירבו להכניס את גופתו של עלאא קריש, אחד מהרוגי התאונה הקטלנית שהתרחשה אתמול לפנות בוקר בכביש 90, למסגד אל-אקצא ולשני מסגדים נוספים במזרח ירושלים, על מנת להביאו לקבורה יחד עם חמשת הרוגי התאונה, משום שמכר נכס ליהודים. מקור במזרח ירושלים מסר ל"מעריב" כי בשל הלחצים על בני המשפחה, הוציאו קרוביו הודעה לפיה אין כוונה לקבור אותו, אולם מאוחר יותר אחד מהאחים התרצה והודיע כי הוא ייקבר היום (שני), אולם איש לא גילה את מקום קבורתו.

לעומתו, אלפים השתתפו בהלוויותיהם של יתר הרוגי התאונה, שזכו לכבוד כאשר הוכרזו "שהידים של פת הלחם", ופורסמו מודעות אבל עליהם בכל מקום אפשרי. קריש לעומתם לא זכה אפילו לתפילה ולמושג "המנוח".
 
כלי תקשורת פלסטינים דיווחו בהרחבה על מניעת התפילה על קריש. "אדם שמכר את הנכס שלו למתנחלים יהודים לא ראוי לקבורה. הוא בוגד ואף כופר", זעקו המונים כאשר הגיעה גופת המנוח לאחד המסגדים במזרח ירושלים.
 

אתר "העיר ירושלים" הפלסטיני דיווח כי גם המשפחה עצמה לא התנגדה להחלטה לא להתפלל על גופת הרוג התאונה, והיא אף לא הקימה סוכת אבלים, וכך נענתה לדרישות של הרחוב הפלסטיני וכן לאישים ושייח'ים בכירים, להעניש בחומרה "כל מי שמוכר נכסים לכיבוש, שמנסה בכל דרך לייהד את מזרח ירושלים ולטשטש את ההיסטוריה שלה". 

על פי הדיווחים, קריש מכר נכס בשטח 300 מ"ר בשכונת סעדייה הסמוכה למסגד אל-אקצא בעיר העתיקה לארגון יהודי. הנכס פונה ב-2010. מאז הוא נודה מהמשפחה.

הפלסטינים מסתמכים על פתווה (פסק הלכה מוסלמי) משנת 1935 נגד מכירת נכסים במזרח ירושלים ליהודים. על פי הפתווה "מוסלמי שמכר נכס לא ייטמן בבתי עלמין של ירושלים ולא יתפללו עליו במסגד אל-אקצא".