המודיעין האוסטרלי איתר ראיות לפיהן וואווי מרגלת אחרי הלקוחות, כך דווח בתקשורת במדינה. על פי הדיווחים ביבשת, המודיעין קיבל מידע לפיו אנשי הענקית הסינית סיפקו סיסמאות, במטרה "לפרוץ לרשתות זרות". עוד נטען בדיווח כי פעולות הריגול נמשכו בשנתיים האחרונות. עם זאת, עדיין לא ברור האם חברה אי פעם עשתה שימוש לא חוקי במכשירים. 

מדובר בדיווח מטריד, בהתחשב ברמת הפופולריות שהחברה הסינית צוברת לאחרונה. הפרסום מצטרף לטענות שנשמעו בחודשים האחרונים בארצות הברית כלפי וואווי וכלפי יצרנית נוספת - ZTE. התקשורת האמריקאית אף דיווחה כי נבחנת האפשרות לאסור על הכנסת מכשירים חכמים מתוצרת סינית לפנטגון. בתחילת השנה אף נידונה בארה"ב הצעת חוק המציעה לאסור על עובדים בגופי הביטחון השונים לרכוש מכשירים סלולריים של החברות וואווי ו-ZTE הסיניות, מטעמי ביטחון לאומי. 
בתוך כך, תאגיד המידע הבינלאומי IDC פרסם בסוף השבוע כי למעלה מ-355 מיליון סמארטפונים נמכרו ברחבי העולם במהלך הרבעון השלישי של 2018. עוד עולה מהנתונים כי חלה ירידה של ירידה של 6 אחוז בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וכי סמסונג עדיין שולטת בשוק העולמי. עם זאת, הענקית הדרום קוריאנית נחלשת בזמן שהמתחרות הסיניות שלה, בעיקר וואווי ושיאומי הולכות ומתחזקות. זהו גם הרבעון השני ברציפות שבו אפל נמצאת במקום השלישי בלבד.

סמסונג אוחזת בנתח שוק של קצת יותר מ-20 אחוזים, המשקף מכירה של 72.2 מיליון סמארטפונים ברבעון. אולם מדובר בירידה דרמטית למדי של 13.4 אחוז בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במקום השני ניצבת וואווי הסינית עם נתח שוק של 14.6 אחוז - 52 מיליון סמארטפונים. החברה רשמה זינוק של קרוב ל-33 אחוזים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במקום השלישי נמצאת אפל שמכרה קרוב ל-47 מיליון מכשירים, המהווים 13.2 אחוז. החברה ציינה עלייה קלה של חצי אחוז בלבד.
עם זאת, ב-IDC מציינים כי ברבעון הרביעי של השנה - תקופת החגים והקניות - אפל עשויה לטפס למקום הראשון בזכות שלושת האייפונים שהושקו בחודש ספטמבר. במקום הרביעי ניצבת יצרנית סינית נוספת, שיאומי, שזינקה ביותר מ-21 אחוז ואוחזת כעת בנתח שוק של 9.7 אחוזים. החברה מכרה ברבעון השלישי 34.3 יחידות. החברה תופסת פופולריות מחוץ ליבשת וכיום היא נחשבת לאהובה מאוד על הישראלים ועל האירופאים.