בצל הארכת מעצר ששת החשודים בפרשת הברחת היהלומים, שזכתה לשם "יהלום שחור", בשבעה ימים, אמרו הערב (שני) גורמים המקורבים לאיש העסקים, לב לבייב, ששמו נקשר לסיפור, כי הטייקון "לא מתכוון להגיע לארץ", והוסיפו: "אם המשטרה רוצה לחקור אותו, היא תצטרך להגיע אליו", כך לפי "חברת החדשות". בתוך כך, גורמים המקורבים לחקירה אמרו ל"חדשות" כי "לבייב הוא החשוד המרכזי בפרשה, כל העקבות מובילות אליו". 



קרוב משפחתו של לבייב, שאביו נעצר בפרשה, אמר לכאן 11 כי "כנראה סתם רוצים לעשות לחצים בחקירה. הרי זו פרשיה שמתנהלת הרבה זמן. כנראה הם מחפשים איכשהו להגיע כי ההוא (לב לבייב) כבר נמלט מהארץ. זה משהו בהיקף בינלאומי, זה לא איזה נסיעה של פעם הלוך חזור. זה עבירות חמורות לא רק פה".
 
כמו כן, עובד לשעבר של לבייב ברוסיה, שצוטט אף הוא במהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי, סיפר כי בעבר "לכלכתי יהלומים בקפה ובתה - ואז צבעתי אותם". 

מעצר החשודים הוארך בשבעה ימים

כאמור, בית משפט השלום בראשון לציון האריך בשבוע את מעצר החשודים בפרשת הברחת היהלומים. שופט בית משפט השלום בעיר, גיא אבנון, ציין בהחלטתו כי "לעת הנוכחית חומרי החקירה מקימים חשד סביר במידה הנדרשת לכל אחד ואחד מהחשודים".

על פי ההערכה, במהלך 16 השנים האחרונות, החשודים הבריחו יהלומים בהיקף שמוערך ב-300 מיליון שקלים. ההברחה הגדולה ביותר התרחשה לפני כשש שנים, כאשר עובד בכיר באחד העסקים של לב לבייב ברוסיה, הבריח כמות עצומה של יהלומים במזוודות.

בנו ואחיו של לבייב נעצרו ביחד עם ארבעה חשודים נוספים, כמו גם עובד ותיק באחד ממפעליו ברוסיה. על פי החשד, העובד חזר לארץ לפני שש שנים, וכשחזר, ניצל את מעמדו כתושב חוזר והבריח את היהלומים במזוודות הרבות שהיו ברשותו.
 
המעצר של ששת החשודים הגיע בתום חקירה סמויה, שהפכה הבוקר לגלויה, בהשתתפות היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית בלהב 433, יחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ויחידת יהלום ברשות המסים. העצורים חשודים גם בהלבנת הון, עבירות לפי פקודת המכס, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן עבירות נוספות.
 
עורך הדין אייל בסרגליק, המייצג את אחד החשודים יחד עם עו"ד קרן ברקוביץ, מסר כי "מדובר בחשדות ראשוניים שאנו בטוחים כי יופרכו בהמשך. למרשנו אין קשר לפרשה. הוא עבד עם איש העסקים לפני למעלה משש שנים ואין כל ראיה שקושרת אותו לחשד בפלילים. אנו מקווים כי החקירה תסתיים במהרה וכך יוכל מרשנו להוכיח שאין לו שום קשר לפרשה ולחשדות".