מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, חשף הבוקר (שלישי) בכנס "יישום מדיניות בעידן הביג דאטה", שנערך בכנסת ביוזמת יחידת כת"ף לתיאום הפיקוח הפרלמנטרי, כי "כמחצית מהמטופלים במערכת הבריאות מקבלים תרופה לא נכונה, או מינון לא נכון שלה, בתחילת הטיפול הרפואי שלהם".

"זאת", לדבריו, "מכיוון שהמערכת נותנת את אותו טיפול לכל חולה, לפי פרוטוקול ידוע ומסודר. האתגר הוא לדעת לחבר בין מאגרי המידע הטובים בעולם שיש למערכת הבריאות בישראל, לבין אינסוף טכנולוגיות חדשות שקיימות ומתפתחות, כדי לפצח את הנושא, ולהתאים את הטיפול הנכון לכל מטופל".  

בר סימן טוב הוסיף כי "אנחנו מאוד אוהבים להתלונן על מערכת הבריאות הישראלית, אך היא נחשבת מהטובות והיעילות בעולם, ככל הנראה במקום השלישי העולמי. כמעט בדרך נס אנחנו מצליחים לספק שירותי בריאות טובים מאוד ויחסית באופן שוויוני, ובעלות כמעט הכי נמוכה בעולם לצערי. בכל העולם נושאים עיניים לישראל. יש סיבה לגאווה".

משרד הבריאות החליט להגביל לפני כיממה את כניסת מבקרים שלא חוסנו נגד מחלת החצבת למחלקות רגישות. מנכ"ל משרד הבריאות הבהיר מהו ארגז הכלים של המשרד נגד התפשטות המגפה: "כבר מעל 1300 איש נדבקו בחצבת, 800 מתוכם באזור ירושלים והשאר בכמות קטנה ברחבי הארץ. כבר כמה שבועות אנחנו נמצאים במבצע אינטנסיבי כדי להתמודד עם אלו שלא חוסנו. הצלחנו להעלות את האחוזים מ-55% שמחוסנים ל-80% ויותר וניצלנו כ-15 אלף מנות. אנחנו שואפים להגיע ל-100%. חצבת זו המחלה הכי מדבקת שיש ומי שחולה בה מדביק בצורה נרחבת את אלו שלא חוסנו. הדבר הטוב ביותר שיש לעשות הוא להתחסן".

בתוך כך, אתמול דווח גם כי בבית החולים איכילוב חוששים מכך שעשרה ילדים חולי סרטן נדבקו בחצבת מחולה סרטן אחר, שהגיע לקבל טיפול במחלקה במסגרת תיירות מרפא מאוקראינה. לאחר שאותו תייר הגיע וקיבל את הטיפול, הרופאים גילו כי הוא חולה חצבת. בבית החולים אמרו כי הסיכוי שהילדים החולים נדבקו נמוך, שכן החשיפה אל החולה היתה קצרה. עוד נמסר כי הם יקבלו טיפול מונע בנוגדנים, כדי לנסות ולמנוע את ההדבקה.