שרת המשפטים, איילת שקד, חשפה הבוקר (שלישי) בתכניתו של גיא פלגב-103FM מדוע החליטה להתערב בפרשת תאיר ראדה, בעקבות ההתפתחות הדרמטית האחרונה בפרשה, וטענה: "התיק הזה הוא כבר מעבר לעניין הרצח". 


כזכור, שקד פנתה לפרקליט המדינה בבקשה להשלים את בדיקת השערות שנמצאו על גופה של ראדה. היא הסבירה כי "הפרקליטות מבצעת את הבדיקות הנדרשות, זה אינטרס של הפרקליטות ושל כל אחד מהמדינה כדי לברר את האמת ולבחון ראיות חדשות או ישנות. התפקיד שלי הוא לוודא שהמערכת עובדת כמו שצריך, ושהיא מגיעה לחקר האמת".
 


פלג, שעסק שנים רבות בפרשה, אמר: "יש לי את הרושם שאת מורחת אותי. אם המערכת חותרת לחקר האמת שרת המשפטים לא אמורה לוודא שאכן בודקים את כל השערות שנמצאו בתיק תאיר ראדה ז"ל, משום שברור שזה מה שהמערכת צריכה לעשות. אולי את סבורה שהפרקליטות עלולה להתבצר ולא לעשות את כל הבדיקות, ולכן נדרשת ההתערבות של שרת המשפטים בכבודה ובעצמה".

"התיק הזה הוא כבר מעבר לעניין הרצח", השיבה השרה, והוסיפה: "אני כשרה שאחראית על מערכת אכיפת החוק לא יכולה להתערב בשום הליך פלילי, אך יש לי אחריות כלפי כל הציבור במדינת ישראל והמערכות במשרדי. במהלך שלוש השנים שחלפו נפגשתי גם עם אמא של תאיר ראדה והסנגורים וישבתי עם הפרקליטות. כשרת המשפטים אני חושבת שגם לי יש אחריות לכך שהאמת תצא לאור ושיעשו כל הצעדים הנדרשים לכך. אני סומכת על מערכת אכיפת החוק. זה גם האינטרס של הפרקליטות שאדם חף מפשע לא יישב בכלא. גם אתה כמוני מכיר את תיק רצח בבר נוער בה הפרקליטות אמרה לפרקליט המדינה לחזור בו מכתב האישום. הפרקליטות רוצה בראש ובראשונה להגיע לחקר האמת".