הזמר דודי בר דוד הוא אחד השמות החמים בתעשיית המוזיקה כיום. שלושת הסינגלים ששחרר מתוך האלבום שייצא בסוף 2018 - "השיר שלך", "כל החלומות תפוסים" ו"עוד לא למדנו כלום" - הצליחו מאוד ונוגנו בלא מעט תחנות רדיו.



"זה לא מובן מאליו עבורי, זה מרגש ונותן לי כוח עצום להמשיך ליצור ולהופיע", אומר בר דוד בראיון למקומוני "מעריב" וכבר מתכונן לאלבום הבא, שרובו עוסק בזהות.



"אני שייך לדור שנולד בשנות ה-80", הוא מספר. "באמצע תהליך ההתבגרות שלנו חווינו את הפריצה הטכנולוגית המטורפת - מהפכת האינטרנט שהותירה אותנו מבולבלים ובוהים מול מסכים עם לייקים, תגובות וחברים וירטואליים. מכאן התחילה השאלה מה הזהות שלי. אני בן לזוג עולים מגיאורגיה שעלו לארץ בתחילת שנות ה-70, דור ראשון בארץ ומכאן שהנושא של הזהות הישראלית שלי, תוך ההבדלים התרבותיים של הפריפריה מול תל אביב החל להעסיק אותי תוך כדי כתיבת האלבום".





איזה תהליך עבר עליך ביצירת אלבומך?
"התהליך שעברתי הוא בעצם היכולת להכיל את שני החלקים שבי. מחד, ילד שגדל בלוד של שנות ה-80 וה-90 ומחבק את המקום שממנו באתי. מצד שני, אמן שחי במרכז תל אביב כבר עשר שנים ונושם את העיר הזו".



ב-14.11 בר דוד מגיע לזאפה ירושלים עם הלהקה שלו. הוא יבצע שירים מהאלבום שבדרך וגם שירים שכתב לאמנים אחרים בגרסאות המקוריות בדיוק כפי שנולדו אצלו באולפן. הוא יארח את היוצר והמפיק המוזיקלי גיל ויין שאחראי ללהיטים רבים מהתקופה האחרונה.





מה ההבדל מבחינתך בין הכנה של אלבום לבין הכנה למופע?
"באלבום יש אלמנט של התכנסות פנימה ואינטימיות. מעין מסע פנימי ואינטימי שאתה לוקח את המאזין שקשוב לך לכל מילה וצליל. בהופעות המאזין הופך כבר לצופה. שזה רובד עוצמתי נוסף בניגוד להאזנה לשיר ברדיו. הרגע הזה בו המון אנשים חווים יחד חוויה הוא מאוד חזק בעיניי".



אלו אמנים בישראל אתה אוהב?
"קשה לי לענות על השאלה הזאת כי יש כל כך הרבה יוצרים, זמרים ומפיקים שאני מאוד מחובר למה שהם עושים - כל אחד בתחומו. אני חושב שיש שפע בלתי נתפס ורמה מאוד גבוהה של יצירה, הפקה והופעה. המוזיקה ישראלית מתפתחת בצורה מעוררת השראה למגוון רחב של סגנונות ועצם זה שאולמות המופעים מלאים בקהל שמצביע ברגליים זה הוכחה לכך שישי רעב אמיתי למוזיקה ישראלית מקורית וחדשה".



הופעה קרובה: 14.11, זאפה ירושלים