על פי חוק, אנשים שזומנו להעיד בבית משפט מחויבים להגיע אליו ויהי מה, ואם לא יעשו זאת ייענשו. כמובן שיש מקרים חריגים בהם מותר להם "להבריז", זאת באם מדובר במחלה, אשפוז או חס וחלילה מוות. לאחרונה, בית משפט בגרמניה נאלץ לסלוח לעד ראיה אומלל שלא הגיע להעיד בגלל שמת בדרך לדוכן. אבל זה לא החלק הכי המוזר בסיפור. מסתבר שבמשך שלושה ימים העד בן ה-70 הוגדר כנעדר, עד שנמצא לבסוף ללא רוח חיים בשירותי בית המשפט

לפי דיווח של לפי חדשות The Kieler Nachrichten, העד הוזמן זומן להעיד בבית המשפט המחוזי של העיר קיל ב-29 באוקטובר. כשהוא לא הופיע, פקידים בבית המשפט ניסו ליצור איתו קשר שוב ושוב, אך ללא הצלחה, והדיון שאמור היה להתקיים באותו היום בוטל. לבסוף, כמה ימים לאחר מכן, אחד השומרים הבחין כי אחד מתאי השירותים נעול במשך מספר ימים. הוא חשד שמשהו אינו קשורה, וכשהציץ תחת הדלת של התא ראה את העד יושב על האסלה ללא רוח חיים.

על פי החשד, העד המבוגר לקה בהתקף לב במהלך שהותו שם, אך יהיה צורך בנתיחה שלאחר המוות כדי לקבוע זאת בוודאות. בעקבות המקרה הטרגי, נשיא בית המשפט, ביאטה פלאטו, אמר שמעתה שומרים יבדקו את השירותים על בסיס יומי, כדי למנוע מקרים נוספים כאלו בעתיד. הוא הוסיף שעובדי ניקיון הבחינו גם הם בכך שהתא נעול, אבל חשבו שזה נעשה מטעמי בטיחות משום שהשירותים התקלקלו. כמו כן, מלבד בית המשפט, איש לא הבחין בכך שהעד נעדר במשך כל הזמן הזה.
 

via GIPHY