"המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר עברה כל גבול", כך אמרה היום (שלישי) שרת המשפטים איילת שקד, ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. היא אמרה את הדברים בשולי אירוע ההתמחויות הגדול של משרד המשפטים. בנוסף לכך, במכתב ששלחה ליועמ"ש, ציטטה שקד אמירות של זילבר נגד מדיניות הממשלה בהן השמיעה את עמדותיה האישיות במקום את עמדת היועץ המשפטי ובכך עברה לא רק כללי שירות המדינה, אלא גם על הנחיות היועמ"ש. "ניכר כי אין זילבר מבקשת לפעול כיועצת משפטית באופן מקצועי וישר. לצערי אין מנוס מלקבוע כי תפיסתה הפוליטית של זילבר צריכה למצוא את ביטויה בריצתה לתפקיד פוליטי במסגרת מפלגה ממפלגות הכנסת", אמרה.
 
עוד כתבה שקד כי "החל מהיום סיימה הגברת דינה זילבר לייצג את עמדתי, עמדת משרדי או עמדת הממשלה בממשלה, בוועדה מוועדותיה או בוועדה מוועדות הכנסת. היא אינה רשאית להגיע לממשלה או לכנסת כנציגת המשרד, ובכל דיון בו מבקשת הממשלה או הכנסת לקבל את עמדת משרד המשפטים". בנוסף, העבירה שקד מסר למנדלבליט, לפיו היא מצפה שזילבר 'תתפוטר' בהקדם.

שקד התייחסה לדברים של זילבר בדיון שנערך היום בוועדת החינוך של הכנסת על חוק "נאמנות בתרבות" שמקדמת שרת התרבות והספורט מירי רגב. זילבר אמרה כי "התיקון המוצע מעורר קשיים של ממש. החוק מקנה סמכויות גורפות עד כדי שלילת תקציבים, תוך כדי יצירת אפקט מצנן וצנזורה עצמית. תרבות היא דמיון חופשי ויופי וריבוי קולות ואומץ והתרסה וכנות וביטוי שאיננו מתחנף שאנו מתאים את עצמו למבחני התאמה שלטוניים".
"אנחנו משתנים והארץ שינתה את פניה", המשיכה, "הימים מביאים לא רק חוקים חדשים אלא מילים חדשות – נאמנות, משילות ועוד. שיח חברתי ופוצע – האם יש מי שנאמן ויש גם מי שבוגד. הבו לנו עם ממושמע ומחונך שחשיבותו אחידה. הנאמנות בתרבות היא אוקסימורון כמו שתיקה רועמת. מגילת העצמאות קוראת להיות עם חופשי בארצנו - בכל ובעיקר בתרבות זוהי התורה כולה. "המסגרת החוקית שמסדירה את התמיכות הממשלתית – אנחנו משאירים את החוק ההוא שיטפל בכל שאר התמיכות ורק לנושא התרבות אנחנו מייצרים הסדר ייחודי שהוא מחמיר יותר ומתנהל בצורה שונה מההסדרים האחרים. עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא שהחוק מעורר קשיים של ממש", סיימה זילבר.

ממשרד המשפטים נמסר כי "היועץ המשפטי לממשלה מתכוון לברר ולבדוק את הטענות ביסודיות, ורק לאחר בדיקת הדברים יגבש את דעתו לגבי דרך הטיפול בנושא. מעבר לכך לא נתייחס כרגע".


מוקדם יותר היום התראיינה השרה רגב בגלי צה"ל וקראה לפטר את זילבר. "לא יכול להיות מצב שהמשנה ליועמ"ש פועלת על פי אג'נדה פרטית שלה. קוראת לשרת המשפטים להדיח את דינה זילבר מתפקידה".