מאות בני אדם הפגינו הערב (שלישי) במצעד הלפידים שנערך בברקן, לזכר הנרצחים בפיגוע בחודש שעבר קים לבנגרוד -יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל, ובדרישה להגביר את קצב החיפושים של כוחות הביטחון אחר המחבל שביצע את הפיגוע, ולהביאו לדין. במהלך הצעדה, אזקו עצמם המפגינים כסמל לדרך המזעזעת בה פעל המחבל, שאזק את קים יחזקאל לפני שירה בה למוות.



צעדה בברקן

מוקדם יותר היום, מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הוציא צו הריסה לבית בו התגורר המחבל, אשרף נעאלווה, שביצע את הפיגוע בברקן ב-7 באוקטובר השנה. הצו מתייחס לקומת המרתף וקומת הקרקע של המבנה, בהן התגורר המחבל שעמד מאחורי מתקפת הטרור, בה נרצחו זיו חגיבי וקים יחזקאל לבנגרונד ז"ל.הצו נחתם לאחר שנדחתה השגה שהגישה משפחתו של המחבל נגד ההריסה. מצה"ל נמסר כי "כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבל וימשיכו לפעול באופן נחוש לסיכול פיגועי טרור ולהרתעת מפגעים פוטנציאליים".



צילום: הלל מאיר/TPS



צילום: הלל מאיר/TPS




כזכור, המחבל, אשרף נעאלוה בן ה-23, תושב הכפר שוויכה הסמוך לטול כרם, שעבד כחשמלאי במפעל "אלון מתכת" בברקן, הוזמן לתקן תקלה במשרד שבקומת ההנהלה. באמצע הטיפול בתקלה הלך לבקש אזיקונים מהמחסנאי, עלה עם נשקו, כפת את ידיה של יחזקאל ופתח בירי לעבר מי ששהה במקום.



שעות ספורות לפני שיצא לבצע את הפיגוע הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אלוהים, תבשר לי את הדברים הטובים ביותר, כי אתה הטוב ביותר". ביום השנה לטבח סברה ושתילה, לפני חודשים אחדים, כתב: "לא נשכח, לא נסלח". אחיו של המחבל נעצר מיד לאחר הפיגוע עדיין ונחקר על ידי השב”כ במטרה לבדוק אם היה מעורב בתכנון הפיגוע ואם ידע על הכוונה של אחיו ויכול היה לעצור בעדו. אחותו של המחבל שוחררה לאחר חקירה קצרה, לאחר שלא עלו ראיות מחשידות כי ידעה על כוונת אחיה לבצע את הפיגוע הרצחני או שהייתה לה בזה יד.



מעדויות שנגבו בחקירה עלה כי מי שנורה ראשון הוא חג'בי. אחר כך נתקל המחבל ביחזקאל כשניסתה לברוח מהמקום. הוא הורה באיומי רובה לעובד ניקיון פלסטיני שהיה במקום לאזוק את קים, ואז ירה בה למוות.