גם השנה התקיים הכנס נגד האנטישמיות בארצות הברית. הפעם, בצל הטבח האנטישמי בפיטסבורג, ולהבדיל, בחירות אמצע הקדנציה של הנשיא טראמפ. האירוע התקיים בתחילת השבוע בניו יורק שבארה"ב תחת הכותרת "אתגר הקמפוסים מול אנטישמיות ואנטי ציונות", וארגנו אותו ההסתדרות הציונית העולמית והתנועה הציונית האמריקאית. לקחו בו חלק קונסול ישראל בניו-יורק דני דיין, סגן וממלא מקום יו"ר הסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, נשיא AZM  ריצ'ארד הינדמן, הרב ג'וזף פוטניק, סגן נשיא הרבנים בניו-יורק, ו-300 מנהיגים מיהדות ארה"ב.

דיין אמר בכנס כי "כיום יש לנו ניסיון, אנחנו יודעים שמה שמתחיל עם תקיפות קטנות, ולא נעצר בזמן מתפתח לקטסטרופה. לכן עלינו לדרוש ממנהיגים, אם אתם אומרים "לעולם לא עוד - תפעלו ותפעלו עכשיו'". האם התכוון ברמז דק כמו פיל לנשיא טראמפ ולבחירות האמצע שלו?.
חגואל, לעומת זאת, ניצל את הנאום כדי להתייחס לסוגיית האחדות של הפלגים השונים בעם היהודי שעלתה בייתר שאת לאחרונה: "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, שנאת" היהודים הגיעה גם לכאן לארץ החופש, לא מהשבוע האחרון. אנו רואים תהליך שבעשור האחרון כל שנה ישנם יותר אירועים אנטישמיים מהשנה שקדמה לה. לא רק באירופה גם כאן בארה"ב. רובנו שכחנו שלפני כארבע שנים בסן דייגו אותו 'משיגנע' אנטישמי, ירה על שני מרכזיים יהודים, שני JCC ונהרגו שלושה אנשים שהחטא היחיד שלהם, הפשע היחיד שלהם היה שהוא חשד שהם יהודים. אותו טבח בפיטסבורג מוכיח לכולנו דבר אחד שאנו יודעים אותו ולפעמים שוכחים, אנחנו עם אחד. גם בעיני אנטישמיים, אין הבדל בין יהודי ליהודי. בין ימיני לשמאלני, בין רפורמי לאורתודוקסי, בין שמרן לדמוקרט, בין גבר לאישה ולילדים, ובין אשכנזים לספרדים. האנטישמיות מוכיחה לנו כבר אלפי שנים עוד מימי אסתר המלכה, שאנו ברוך ה' עם אחד, מיוחד וכולנו במלחמה הזאת יחד. ארה"ב הייתה ועודנה ותמשיך להיות השותפה הטבעית והאסטרטגית של עם ישראל ומדינת ישראל. למרות שהאנטישמיות קיימת עמוק בתוך מוחם החולני של שונאינו מאז ומתמיד".

"אני לא חושב שתהיה שואה שנייה", הוסיף, "אני כן חושש שהאנטישמיות הרעה הזאת פוגעת ברוח שלנו , פוגעת בזהות היהודית שלנו, פוגעת ברצון שלנו לקיים פולחן חופשי ואין לי ספק שאם האירועים האלה ימשיכו לקרות, אנחנו נראה שאחוזי התבוללות יעלו עוד מעלה-מעלה, כי אין ספק שאם אתה חושש להיות לחבוש כיפה, אם אתה חושש לקבוע מזוזה בחלק החיצוני של הבית, בסופו של יום אתה או ילדך לא יהיו יהודים. זו אחריות שלנו, האחריות על ביטחוננו היהודים בארצות שאנו גרים בהם, הם באחריות של הממשלות שאנו גרים בהם, כי אנחנו אזרחים נאמנים של המדינות שאנו גרים בהם. הם חייבים לשמור על ביטחוננו , זה גם חינוך והסברה. יש עוד הרבה מה לעשות כאן בארה"ב בעייני חקיקה ובענייני אכיפה. האנטישמיות מאחדת אותנו, את כולנו ללא הבדל השקפתי וללא פוליטיקה".
הינדמן סבר כי "אנחנו חייבים לקדם מדיניות של אפס סבלנות, אנחנו צריכים להיות מאוחדים כשישראל בלבנו, לשים את הפוליטיקה בצד. זה זמן לאחדות היהודית להיות חשובה מתמיד. היהדות הזאת היא המאפשרת לנו לבנות עתיד בטוח יותר לעם היהודי מסביב לעולם. מירושלים לניו יורק, פיטסבורג וכל מקום. אנחנו לא נוכל לעשות זאת בלי המדיניות הזאת. אנחנו נדבר בישירות ונקדם צעדים ולפרוץ החוצה ולעשות זאת בצורה שתכבד את כולם אבל גם מהזכות שיש לנו כיהודים לחיות בשלום". רמז דק לנשיא טראמפ העומד למבחן המשמעותי הראשון שלו מבית, כרגע".