כוחות צה"ל פעלו היום (רביעי) באזור בית משפחתו של המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני באזור התעשייה בברקן, זאת לאחר שככל הנראה עלה החשד כי הוא מתחבא בו. באזור נראו צלפים מעל לגגות הסמוכים. על פי הדיווחים, ירי בוצע לעבר הבית, לאחר שקריאות החיילים שיסגיר את עצמו לא נענו.

המחבל, אשרף נעאלווה, בן ה-23, תושב הכפר שוויכה הסמוך לטול כרם, רצח ב-7 באוקטובר את קים לבנגרונד־יחזקאל בת ה־29 וזיו חג'בי בן ה־35 בפיגוע ירי במפעל "אלון מתכת" בשומרון. בפיגוע נפצעה באורח בינוני גם חוה וטורי, ששוחררה יומיים לאחר מכן מבית החולים בילינסון בפתח תקווה. לאחר האירוע, צה”ל הטיל מצור על הכפרים שוויכה ובית ליד שבמחוז טול כרם, והחל במצוד בעקבות נעאלוה.
נעאלוה, שעבד כחשמלאי במפעל, הוזמן לתקן תקלה במשרד שבקומת ההנהלה. באמצע הטיפול בתקלה הלך לבקש אזיקונים מהמחסנאי, עלה עם נשקו, כפת את ידיה של יחזקאל ופתח בירי לעבר מי ששהה במקום. שעות ספורות לפני שיצא לבצע את הפיגוע הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אלוהים, תבשר לי את הדברים הטובים ביותר, כי אתה הטוב ביותר". ביום השנה לטבח סברה ושתילה, לפני חודשים אחדים, כתב: "לא נשכח, לא נסלח".

 

כזכור, מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הוציא אתמול צו הריסה לחלק מהבית בו התגורר נעלווה. הצו מתייחס לקומת המרתף וקומת הקרקע של המבנה, בהן התגורר. הצו נחתם לאחר שנדחתה השגה שהגישה משפחתו של המחבל נגד ההריסה. אמש הפגינו מאות בני אדם הפגינו במצעד הלפידים שנערך בברקן, בדרישה להגביר את קצב החיפושים של כוחות הביטחון אחר המחבל שביצע את הפיגוע, ולהביאו לדין. במהלך הצעדה, אזקו עצמם המפגינים כסמל לדרך המזעזעת בה פעל המחבל, שאזק את קים יחזקאל לפני שירה בה למוות.