עו"ד מיכאל דבורין קרא היום (רביעי) ב-103FM לחקירת העברת הכספים בין קרן וקסנר לראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. דבורין ואיתמר פליישמן, עורך תוכניתו של אראל סג"ל, שוחחו על הקרן האמריקאית, שבין השנים 2004-2006 שילמה לברק 1.8 מיליון דולר עבור מחקרים. בהמשך, הוא קיבל עוד חצי מיליון דולרים מקרן נוספת השייכת לקרן וקסנר, סך הכל 2.3 מיליון דולר וכולם עבור המחקר. 
 
"הבעיה היא שאף אחד לא יודע מהו המחקר הזה, לא שמעו עליו ושני הצדדים מסרבים לומר עבור מה ניתן הכסף", אמר פליישמן. "ברק ממשיך להבהיר שהוא היה אדם פרטי אך כבר בשנת 2003 הוא התחיל לגשש את דרכו חזרה לפוליטיקה והיה בחזית הריצה לראשות מפלגת העבודה. חפרנו וחפרנו והגענו בעזרתו של שאול אבנרי לקטע מתוך מסיבת עיתונאים מיוני 2005". 

"כמובן שהחדר בו התקיימה מסיבת העיתונאים היה מלא בשלטי קמפיין שלו עצמו בהם כתוב 'אהוד ברק - מנהיגות אמיצה לעבודה'. ברק הבהיר במסיבת העיתונאים שהוא מועמד ושהוא הולך לנצח וקרא לא להקשיב לסקרים שמנבאים את נפילתו. לא רק שהוא התמודד, הוא הבהיר שהוא זה שרצה להקדים את הבחירות כדי שיוכל להתמודד בהן. שימו לב לדברים שאמר עמרם מצנע באותה מסיבת עיתונאים. ראש המטה של מפלגת העבודה בעצמו קרא להצביע לאהוד ברק ולא למועמדים מטעם מפלגת העבודה (שמעון פרס ועמיר פרץ)".


 
פליישמן אף ציין שבמוצאי השבת האחרונים ראש הממשלה לשעבר התראיין לתוכנית "פגוש את העיתונות" של חברת החדשות עם רינה מצליח, אך לא נשאל אף שאלה בנושא. "מי שהייתה הכתבת מטעם חדשות 2 באותה מסיבת העיתונאים הייתה גם כן רינה מצליח", אמר. עו"ד דבורין התייחס לדברים: "הגשנו תלונה לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה בנושא. מדובר באדם שקיבל 2.3 מיליון דולר וסיווג באופן שקרי על מנת להסוות את הסיבה שבגללה הוא קיבל את הכסף. זה לבדו מצדיק בדיקה. גם אם לא היה מחקר, ייתכן שברק עשה עסקאות כלשהן ונשאלת השאלה למה הוא ניסה להסתיר את זה".
 
"גם אם ברק היה אדם פרטי באותן שנים", הוסיף דבורין, "אין זה אומר שהוא קיבל את הכסף בתקופה שהוא היה אדם פרטי וגם זה לא בסדר. מדובר באדם שקיבל מיליוני דולרים מבלי שנבין על מה ולמה. זכרו שיש ראש ממשלה שישב בכלא על דברים פחות חמורים מזה. לא מעניין את מערכת האכיפה מי שילם פה ועל מה? קרן וקסנר כפופה לכללים האמריקאים. אם לא נקבל את התשובות ממדינת ישראל נפנה לארצות הברית, נהפוך את כל האבנים עד שנגלה את המחקר הזה".
 
סג"ל סיכם: "אני מצפה מהאנשים הישרים שמאמינים בשקיפות ובמנהל תקין, אלו שיצאו כנגד איילת שקד כשביקרה את בית המשפט העליון, לשאול על מה היה המחקר".