שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיא אבנון, האריך הערב (רביעי) בארבעה ימים את מעצרם של שלושה חשודים נוספים שנעצרו הבוקר בהמשך לחקירת פרשת "היהלום השחור", שבמרכזה חשד להברחת יהלומים בהיקף הנאמד של כ-300 מיליון שקל על ידי המעורבים ושישה חשודים נוספים שנעצרו בראשית השבוע ושמם נקשר לאיל ההון לב לבייב.

חוקרי היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) ורשות המסים ביקשו מבית המשפט להאריך את מעצרם של השלושה בשישה ימים, תוך שהם מציינים שמדובר בגל מעצרים שני וקיים לכאורה חשש לשיבוש חקירה. גם הפעם מדובר בעובדים לשעבר ב"אל.אל.די" שבבעלות לבייב ובמשטרה חושדים כי יש להם קשר להברחות ולעבירות אחרות שבוצעו בפרשה זו.

פרקליטיהם של החשודים טענו בבית המשפט כי אין מקום להאריך את המעצר למשך תקופה ארוכה שכזו, תוך שהם מציינים כי עילת השיבוש חלשה במקרה זה לאור העובדה שקודם מעצרם של החשודים ביצעה המשטרה מעצרים של חשודים אחרים, והפרשה במרביתה נחשפה כך שאם היה מניע או חשד לשיבוש הוא בטל במקרה האמור. 

 בית משפט השלום בראשון לציון. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
בית משפט השלום בראשון לציון. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

 
השופט אבנון החליט כאמור להסתפק בארבעה ימי מעצר, ואימץ את טענת הפרקליטים לגבי עוצמת עילת השיבוש שנחלשה וכן לנוכח העובדה שגם במשטרה רואים בחשודים מהיום ככאלה המצויים במעמד נמוך יותר בהיררכיה העבריינית. בהחלטתו כותב השופט אבנון: "בעת הנוכחית עוצמת החשד מצדיקה את בקשת המשטרה. ראשית, עילת המעצר אינהרנטית לעבירות המיוחסות לחשודים ולזאת מצטרפות פעולות החקירה הרלוונטיות. הגעתי למסקנה כי מתקיימת עילה מסוג חשש שיבוש בוודאי במידה המצדיקה בשלב זה הארכת מעצרם של החשודים כולם".

"נתתי דעתי לטענות באי כוח החשודים לחכך שמדובר בבוגרים, שכירים, נעדרי הרשעות קודמות, וכי איש מהם לא טעם עד כה את טעמו המר של בית המעצר. אין ספק כי הסיטואציה בה נמצאים החשודים איננה פשוטה עבורם ועבור בני משפחותיהם. לצד זאת, מצאתי כי לא ניתן בשלב זה לאפשר את שחרורם", הוסיף השופט.  

עורכי הדין ד"ר יחיאל וינרוט, ליאב איינס, ואושר רובינגר ממשרד י. וינרוט ושות', המייצגים את אחד החשודים, מסרו: "אין בסיס לחשדות נגד מרשנו. מדובר בעובד שכיר שעזב את החברה לפני קרוב לעשור ואין לו כל קשר למה שמכונה פרשת היהלומים. אנו בטוחים כי הדברים יתבררו במהרה ומרשנו ישוחרר ממעצר".