ראש העיר ירושלים, משבוע הבא לשעבר, ניר ברקת הודיע היום (רביעי) על תמיכתו בבחירתו של משה ליאון לראשות העיר בסיבוב השני. ״אני מאמין שבחירה במשה ליאון בסבוב השני היא בחירה בטובתה של ירושלים ולכן החלטתי לתמוך בו", אמר ברקת, "למשה ליאון יש את היכולת להוביל את העיר למען כל תושביה. עם משה ליאון ירושלים תצליח. מהיכרותי הקרובה עם שני המועמדים ועבודתי עם שניהם, אין לי ספק שמשה ליאון הוא הבחירה הטובה ביותר לירושלים".



עוד אמר כי "לאחר שיחות רבות עם משה, בהן הוא הציג את דרכו ואת התכניות להובלת העיר, השתכנעתי שבכוונתו להוביל את ירושלים מתוך שילוב ושיח עם כל המגזרים וכולם יהיו שווים בפניו, כך שיהיה בכך המשך לדרך שבה הובלתי את ירושלים בעשור האחרון". 



ליאון אמר בתגובה לתמיכה כי הוא ״מודה לניר על תמיכתו. היא יקרה במיוחד בעיניי. בכוונתי להמשיך ולהוביל את ירושלים כעיר אחת, מאוחדת, בה יש מקום לכל אדם ולכל מגזר, ללא הבדל - כפי שעשה ניר בהצלחה. תמיד הייתי בעד אחדות ובעד שיח מאחד. אני מתכוון להקים קואליציה רחבה ויציבה, שתהיה מבוססת על קווי היסוד של קואליציית ברקת תוך שמירה על הסטטוס קוו. אני מאמין שבראיית האחר וצרכיו, קיום שיח מתמיד בכבוד הדדי והבנה, נוכל לפעול ביחד להמשך פיתוחה של ירושלים ולמתן מענה לצרכים של כולם".



המועמד השני לראשות העיר עופר ברקוביץ אמר בעקבות התמיכה של ברקת בליאון כי "מי שלפני זמן לא רב שכנע את כל ירושלים שאסור לתת יד לקומבינה של דרעי גפני וליברמן, זורק היום את ירושלים תחת גלגלי האוטובוס בדרך לליכוד, ומשיקולים פוליטיים זרים מוכן להקריב את עתיד העיר, תוך תמיכה במועמד מוצנח ללא מנדט מהציבור הירושלמי".



עוד הוסיף ברקוביץ כי "היינו שותפים של ברקת וקידמנו יחד איתו את ירושלים. לצערנו ניר השתנה. הושטנו יד לניר ברקת לשותפות על מנת לשמור על ירושלים, ואנחנו מאוכזבים הבוקר מצעדיו. צעד זה מוכיח יותר מהכל כי ירושלים חייבת להיות קודם כל של הירושלמים, ומשוחררת מידיהם של עסקנים. הציבור חכם ושקול ויודע לבחור את בחירותיו. אנחנו נמשיך לעבוד כדי שירושלים תנצח".



ניר ברקת. צילום: אבשלום ששוני



בנוסף לתמיכתו של ברקת הודיעה גם תנועת הבית היהודי בראשות חגית משה כי היא תומכת בליאון לראשות העיר. בפגישה שהתקיימה הבוקר בהשתתפות המועמד לראשות העיר, יו"ר סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי בירושלים חגית משה וחבר המועצה הנכנס יהודה (גורי) פרוידיגר הוחלט על תמיכת המפלגה במועמדותו של משה ליאון. הודעת התמיכה התקבלה בהמלצת ובברכת יו"ר המפלגה שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, שר החקלאות אורי אריאל וחברי הכנסת של הסיעה, יחד עם תמיכת רבני הציונות הדתית.

ליאון בירך גם על תמיכת הבית היהודי ואמר כי "השותפות שלי עם הציונות הדתית היא טבעית ומבוססת על עולם הערכים והאידיאולוגיה שעליהם גדלתי והתחנכתי, ובדרכה אני מחנך את ילדיי ונכדיי. הציונות הדתית תמיד הייתה הכוח המאחד בין כלל הציבורים בירושלים, ועל כן אני רואה תרומה גדולה בהצטרפות של הבית היהודי והאיחוד הלאומי להנהגה המשותפת שתדאג לצרכים של כלל התושבים, תבנה ותפתח את ירושלים, ותיתן מענה ראוי לכל הצרכים של הציונות הדתית בעיר".
יו"ר סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי בירושלים חגית משה אמרה כי "לאחר מחשבה רבה ושיחות עם שני המועמדים לראשות העיר החלטנו כי משה ליאון הוא המועמד המתאים ביותר לעמוד בראשות העיר ירושלים. משה ליאון הוא המועמד בעל הניסיון הניהולי והיכולת להוביל עיר כל כך גדולה, מורכבת וחשובה. משה ליאון פעל יד ביד עם הציונות הדתית במשך כל תפקידיו הציבוריים ובמועצת העיר ירושלים והוכיח במעשים כי הוא רואה ערך גדול בשותפות בין כל הציבורים בירושלים. אנו רואים ערך ואמירה בעלת משמעות בבחירה של ראש עיר ציוני דתי, חובש כיפה סרוגה לאחד התפקידים הבכירים והחשובים ביותר במדינת ישראל ונפעל בכל כוחנו כדי שיבחר בבחירות בשבוע הבא".
 

מהתעוררות, תנועתו של  נמסר בתגובה לחתימת הבית היהודי עם ליאון כי "יש מועמד אחד לראשות העיר שידאג באמת לציונות הדתית בירושלים. קוראים לו עופר ברקוביץ. אין לנו ספק שבוחרי הציונות הדתית בירושלים יצביעו על פי רצונם, על פי מה שטוב להם ועל פי מה שטוב לירושלים. לא על פי הסכמים ודילים של פוליטיקאים שלאוו דווקא דואגים לציונות הדתית בירושלים. יש בית אחד, אמיתי, מחבר, לציונות הדתית בירושלים, ולכן בעוד חמישה ימים הציונות הדתית תצביע עופר ברקוביץ".