"איך אפשר להגדיל את המסך, בלי להגדיל את המכשיר?", כך פתחה חברת סמסונג את הכנס בו הציגה את הטכנולוגיה החדשה שלה - מסך סמארטפון מתקפל. ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית הציגה הערב (רביעי) את טכנולוגיית "אינפיניטי פלקס דיספליי", שלמעשה מורכבת ממסך סמארטפון שיכול להתקפל, ובכך להפוך מכשיר טלפון בגודל סטנדרטי לסמארטפון. 



"התצוגה המתקפלת היא בסיס לחווית מובייל חדשה מסוגה״, כך אמר דיג׳יי קו, נשיא ומנכ״ל חטיבת IT ומובייל בסמסונג. ״אנחנו נרגשים לעבוד עם מפתחים על הפלטפורמה החדשה הזו כדי ליצור ערך חדש עבור לקוחותינו". הוא הוסיף: "אנחנו לא יכולים לחכות לראות לאן הטכנולוגיה הזו ושיתוף הפעולה עם המפתחים יקח אותנו״. אך למרות ההצגה החגיגית, בשלב זה הטכנולוגיה לא שולבה במכשירים בשוק, וייקח לפחות מספר חודשים עד שמכשיר עם מסך מתקפל יגיע לחנויות. 

סמסונג לא חשפה את המכשיר החדש בסדרת גלקסי, ואף החשיכה את הבמה כדי לא להציג עוד אלמנטים במסך או במכשיר המסתורי שיכיל את התצוגה החדשה, שסמסונג טוענת שתכנס לייצור המוני בחודשים הקרובים. הכרזה בולטת נוספת היא כי ביקסבי, העוזרת האישית של סמסונג, תתמוך ב-5 שפות נוספות: צרפתית, גרמנית, איטלקית, ספרדית ואנגלית בריטית.

הטלפון המתקפל של סמסונג, צילום: רויטרס
הטלפון המתקפל של סמסונג, צילום: רויטרס


על פי הדיווחים, החברה עובדת על הפיתוח מזה מספר שנים, כאשר רשמה עליו פטנט בשנה שעברה. אנליסט קוריאני העריך לפני מספר חודשים כי המכשיר החדש יעלה כ-1,800 דולרים. הוא העריך כי המכשיר צפוי לצאת לשוק במהלך השנה הקרובה, לא יאוחר מחודש פברואר בשנה הבאה (ככל הנראה במהלך תערוכת הסלולר השנתית בברצלונה). שם הקוד שהמכשיר זכה לו הוא "מנצח".  



עם זאת, המהנדס הראשי של החברה אמר כי ההשקה לא תתרחש בשנת 2018. הוא הסביר למגזין דרום קוריאני כי "כל עוד צגי ה-OLED נטולי השוליים נמכרים בקצב טוב במיוחד, ועד אשר אלו יחלו לדשדש – לחברה יש מספיק זמן על מנת להתגבר על האתגרים הטכנולוגיים שבפיתוח סמארטפונים ומסכים גמישים הניתנים לקיפול". 



סמסונג אינה החברה היחידה שעובדת על מכשיר מתקפל כאשר על פי הדיווחים גם וואווי וגם oppo הסיניות עובדות על מכשירים כאלה ורשמו פטנטים, עם זאת לא הוצגו הוכחות כי המכשירים האלה נמצאים בפיתוח.