פסל בדמותה של שרת התרבות והספורט מירי רגב הוצב הלילה (חמישי) בכיכר "הבימה" בתל אביב. הפסל מציג את דמותה של השרה לבושה בשמלה ועומדת מול מראה בסמוך למוזיאון. ליד הפסל הוצב שלט עליו נכתבו המילים "בלב האומה", ככל הנראה בהתייחסות לדבריה של רגב על מבקשי המקלט הסודנים בישראל. 



רגב התייחסה לפסל בדמותה ולאמן שיצר את המיצג, איתי זליאט. "תודה לך איתי זליאט, שהצבת מראה 'בלב האומה' בכיכר הבימה. בשלוש השנים האחרונות אכן עסקתי רבות בהצבתה של מראה מול עולם התרבות הישראלי", אמרה.

"מראה שחשפה את הדרתם של ציבורים שלמים ואת 'הפטרונות' של מי שחשבו את עצמם עד כה 'בלב האומה'. ובכן, העם, על כל חלקיו, הוא המראה שלי. עקרונות הצדק התרבותי הוא מה שמשתקף לנגד עיניי לנוכח אגדת סינדרלה והאמירה האלמותית 'מראה, מראה שמעל הקיר, מה הן העוולות המכוערות ביותר בעיר?'".

זליאט אמר הבוקר בגלי צה"ל כי בניגוד להנחות, הפסל אינו מחאה על חוק "נאמנות בתרבות" אותו יזמה רגב. "הלוואי והייתי יכול לייצר כזאת עבודה בשבוע. אני עובד על זה כמה חודשים טובים וזה פשוט הגיע בתזמון טוב. זה רלוונטי לכל השנים האחרונות", אמר הפסל.
 
כשנשאל אם לא עדיף למצוא סידור כדי שהפסל יישאר על כנו, אמר זליאט: "זה קורה. הפסל של ביבי הגיע למוזיאון תל אביב אחר-כך ואם זה יקרה זה יהיה נהדר. יש משהו לבוא למרחב הציבורי ולתת את הסיי שלך כאמן. זה לא מובן מאליו שנוכל לעשות את זה עוד כמה שנים אז כדאי לעשות את זה ואני מזמין אמנים להוציא את האמנות שלהם למרחב הציבורי כדי שכמה שיותר אנשים יוכלו להתחבר".
 
פסלה של מירי רגב בכיכר הבימה. צילום: אבשלום ששוני
פסלה של מירי רגב בכיכר הבימה. צילום: אבשלום ששוני

כזכור, פסלו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אותו יצר זליאט והציב אותו באישון לילה בכיכר רבין, הופל בדצמבר 2016 בשעות הצהריים ע"י מפגינים שהגיעו לכיכר. המפגינים שהגיעו למקום קראו: "זה עגל הזהב, סגידה לפסל". יש לציין שקודם לכן העירייה ביקשה להסירו, כיוון שהוצב שם ללא רשותה וללא בקשתה, אך בקשה זו לא נענתה. 

באירוע דומה, גורמים בעיריית ירושלים הסירו  באוגוסט 2017 פסל מזהב של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, שהוצב על ידי אלמונים מול בית המשפט העליון בירושלים. כוחות המשטרה מעריכים כי הפסל הוצב במהלך הלילה, ועל פי הדיווחים מדובר בחלק ממחאה על הפסיקה בנוגע לחוק המסתננים. מאחורי הפסל עומדת קבוצת פעילי ימין מיצהר בשם דרך חיים. כמו כן, צלם שתיעד את הפסל עוכב על ידי המשטרה.