משרד הכלכלה והתעשייה הוציא מכסות פטורות ממכס ליבוא בשר טרי, שמן זית, גבינה וחמאה. מדובר באחד האמצעים שנוקט המשרד כדי לנסות ולהוריד את יוקר המחיה, שכן המכסות ללא מכס מן הסתם יוזילו את המחיר לצרכן.



לשאלת מעריב כיצד משרד הכלכלה יבטיח שהפטור ממכס לא יתגלגל לכיסם של הסוחרים אלא לכיסם של הצרכנים נאמר כי "המכסות מחולקות על בסיס תחרותי כשמי שמציע את המחיר הנמוך ביותר לצרכן זוכה במכסה. חלוקת מכסה ללא מכס ליבוא - 16 אלף טון בשר טרי, והגברת האכיפה של המשרד בשווקים, צפוי להגביר את האפקטיביות של הפחתת מחירי הבשר באמצעות המכסות ולהנגיש לציבור הצרכנים בשר טרי במחירים תחרותיים אשר יישמרו גם בתקופה של ביקושים גבוהים כמו בחגים".



במסגרת המהלך יוצאו מכסות פטור ממכס גם ל-2,000 טון שמן זית, 6.14 אלף טון גבינה צהובה ו-1.15 טון חמאה. לראשונה, תקצה הוועדה מכסות פטורות ממכס גם לעסקים קטנים אשר יוכלו להתמודד בהליכים התחרותיים ביבוא מוצרי המזון המבוקשים, תוך התחייבות למחיר הזול ביותר לצרכנים.



שר הכלכלה והתעשיה אלי כהן אמר שמדובר במהלך כולל להורדת מחירים. "אנו פועלים להעמיק את התחרות ולהביא להוזלה נוספת של המחירים לצרכנים. התחרות תטיב עם היבואנים המעוניינים להטיב עם הצרכנים, ותעמיק את הוזלת המחירים במוצרים אלו הנצרכים בכל בית בישראל", אמר.