שחקן התיאטרון ניצול השואה יעקב שפירו (85) השווה היום בדיון בוועדת החינוך והתרבות של הכנסת, המכינה את חוק נאמנות בתרבות לקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק שמקדמת השרה מירי רגב לחוקים בגרמניה הנאצית ואמר כי "יש לי הרושם שהשרה רוצה להיות ראש ממשל ואולי גם לעשות שפם קטן".



"מה שקרה באירופה התחיל בשריפת ספרים. זה היה החוק כמו שרוצים לעשות חוק פה! לא ייתכן שיהיה חוק כזה. יש לי הרושם שהשרה רוצה להיות ראש ממשלה ואולי גם לעשות שפם קטן. אני מבקש בשם ששת המיליונים ואלה שנשארו - לא להעביר את החוק הזה", אמר שפירו.



בתגובה אמרה שרת התרבות והספורט מירי רגב (שלא נכחה בדיון) כי "האמירות של ניצול השואה יעקב שפירו הן אמירות קשות. אני מכבדת את ניצולי השואה ולכן אני בוחרת שלא להגיב לדברים הקשים. אמשיך לפעול על מנת שחוק נאמנות בתרבות יחוקק כמה שיותר מהר בכנסת".





ח״כ פרופ׳ יוסי יונה (המחנה הציוני) תקף בדיון את השרה מירי רגב על חוק ה״נאמנות״ ואמר כי "מטרת החוק היא לצייר חלקים מהעם כבוגדים כדי להביא לה עוד מנדט בבחירות". לדבריו, "שרת התרבות מביאה את החוק לכנסת כדי לעשות הבחנה בינינו לבניכם אתם הבוגדים ואנחנו הפטריוטים. חלוקת העם! למה? כי זה יכול להועיל בבחירות. אבל זאת הרי המטרה שלה זה להביא עוד חוק ועוד חוק לפני הבחירות ולומר - 'אלה השמאלנים אין להם בעיה לשרוף את דגל ישראל'", אמר.



ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) טענה בדיון כי משטר שקובע מה יעלה או לא יעלה על בימות התאטרון הוא משטר פשיסטי. נקודה. הגיע הזמן שאתם בקואליציה תתמודדו עם הנזקים שאתם עושים. החוק הזה נועד להקפיץ את המיקום של מירי רגב בפריימריז בליכוד. זה הכל."



בדיון אמר עו"ד חנן ארליך, ממחלקת יעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, כי "הצעת החוק מעוררת קשיים משפטיים של ממש אך הדברים לא עולים כדי מניעה מחקיקה".



הדיונים בהצעת החוק ימשכו בשבוע הבא.