נושא הפוקר והתחרויות עלה שוב לכותרות במהלך השבוע האחרון לאחר שהועלתה הצעת חוק לגבי קיום תחרויות פוקר בארץ, לאחר שבית המשפט קבע כי מדובר במשחק שהוא יותר שכל ממזל. 



שחקן הפוקר, אורי מילר, ערער נגד החלטת מס הכנסה ולפיה עליו לשלם מס על תחרויות בהם זכה בכספים בארץ ובחו"ל ודרש כי אם עליו לשלם מס, אז יש להכיר בהוצאות הרבות שהיו לו במסגרת ההשתתפויות בתחרות שכללו דמי השתתפות בטורנירים, נסיעות לחו"ל, בתי מלון וכו'. סה"כ עמדו הוצאות שחקן הפוקר על כמיליון שקלים וזאת במסגרת מספר טורנירים שנערכו בלאס וגאס, ברצלונה, קפריסין, גרמניה, רומניה, צרפת מדריד והאיים הקריביים.

השופטת, ירדנה סרוסי, קבעה כי שומת מס ההכנסה תתוקן כך ששחקן הפוקר ישלם מס רק לאחר הוצאותיו: 128 אלף הוצאות טיסה וכ-700 אלף דמי השתתפות בטורנירים. השופטת פסקה כי הליך המיסוי אמור להיות הדדי וקבעה כי "המשיב מבקש למסות את הזכיות של המערער במשחקי פוקר מבלי להכיר בעובדה שהכניסה לאותם משחקי הייתה כרוכה בתשלום דמי כניסה. טענת המשיב לפיה אין להכיר למערער, לא בהוצאות גורם מממן ולא בדמי השתתפות, חוטאת לעקרון תשלום מס אמת. המערער אמנם חייב בתשלום מס על רווחיו, אך רק על רווחיו האמיתיים לאחר שנוכו מהם ההוצאות בהם עמד, ולא מעבר לכך".  

עו"ד שרון פישמן מפירמת דורון טיקוצקי קנטור גוטמן ועמית גרוס שייצגה את שחקן הפוקר: "בימ"ש הורה לפקיד השומה לקבל את עמדת מרשנו, המערער, כי לאור פסיקת בימ"ש העליון לאחרונה בפרשת אמית שיש לסווג הכנסות ממשחק פוקר כהכנסות מעסק או משלח יד, הרי שמנגד יש להכיר גם בכל ההוצאות הנובעות מייצור ההכנסות. בימ"ש מתח ביקורת על התנהלות פקיד השומה אשר ביקש לאחוז בחבל מ2 קצותיו מחד למסות את המערער על מלוא הכנסותיו בגין זכיותיו בטורנירים ומנגד לא לאפשר לו קיזוז הוצאותיו. בימ"ש גם הטיל על המדינה את הוצאות המשפט, עת קיבל את מרבית טענות המערער. פס"ד מהווה תקדים לכל שחקני הפוקר המקצועיים המבקשים להסדיר דיווחיהם לרשויות המס, אם קדימה בצפייה לפני העתיד ואם בדיעבד".
עו"ד שרון פליישמן