השגרה המדממת בארה"ב נמשכת: משטרת קליפורניה זיהתה את היורה שרצח היום (חמישי) 12 איש בפאב בעיר ט'אוסנד אוקס. על פי המשטרה, הרוצח, איאן דיוויד לונג (29), היה חייל מארינס לשעבר, שייתכן וסבל מפוסט טראומה. כמו כן המשטרה מסרה כי הנשק שבו השתמש היורה, נקנה באופן חוקי. לונג ככל הנראה התאבד לאחר שביצע את הטבח ולא נהרג מירי השוטרים כפי שפורסם בתחילה.

לונג תואר לאחר האירוע על ידי חלק מהעדים כבעל "מראה מזרח תיכוני". הרקע להתקפה הקשה עדיין נחקר. סמוך לשעה 23:20 (שעון מקומי) בלילה שבין רביעי וחמישי התקבלו דיווחים ראשונים על ירי בפאב בעיר ט'אוסנד אוקס, כ-65 ק"מ צפונית מערבית ללוס אנג'לס. במקום שהו באותו הזמן כ-200 בני אדם, מרביתם תלמידי קולג' בני 18 עד 20, שהשתתפו במסיבת קאנטרי.
 
עדי ראייה סיפרו כי החמוש, שתואר כ"בעל מראה מזרח תיכוני עם זקן", ירה בשומר בכניסה עם אקדח ולאחר מכן השליך רימוני עשן לפני שפתח באש לעבר הנוכחים. במקום פרצה מהומה כאשר המבלים ניסו להימלט מהמועדון ואף השליכו כיסאות בניסיון לשבור את החלונות. נלי וונג, שחגגה את יום הולדתה ה-21 בפאב, סיפרה כי נשכבה על הרצפה כאשר נשמעו היריות וכי החמוש היה לבוש בבגדים שחורים עם צעיף על פניו. "תודה לאל שהוא לא ראה אותי בכלל. הפסקתי לנוע ולנשום", אמרה וונג, סטודנטית באוניברסיטה של מדינת קליפורניה. 
 

צילום: רויטרס


צילום: רויטרס


שני שוטרים ממשרד השריף של מחוז ונטורה שהגיעו ראשונים לזירה נכנסו לקרב יריות עם החמוש ואחד מהם נורה מספר פעמים ומת בבית החולים. בתוך דקות, הוזרמו למקום כוחות משטרה גדולים ויחידות ללחימה בטרור. השריף ג'ף דין מסר כי 11 בני אדם נורו למוות בתוך הפאב, בנוסף לשוטר שנפגע ומת מהירי, וגם גופתו של היורה התגלתה בפנים. עוד עשרה עד 15 בני אדם נפצעו בהתקפה. לפי הדיווחים, בין המבלים היו גם ניצולים מהטבח בלאס וגאס בשנה שעברה, אירוע הירי הקשה ביותר בתולדות ארה"ב שבו נרצחו 58 בני אדם, שגם התרחש במהלך פסטיבל קאנטרי.
 
אריקה סיגמן (19), שגם הצליחה לצאת בשלום מהפאב, לא הסתירה את תדהמתה. "אני תושבת ט'אוסנד אוקס", אמרה. "זה מקום בטוח. ההורים שלי אפשרו לי ללכת לפה. לדעת שזה התרחש במקום הבטוח שלי, זה מפחיד מאד. אתה לא מצפה שזה יקרה פה".