צעד נוסף בדרך להסדרה: קטאר הודיעה הערב (חמישי) לרשות הפלסטינית כי בכוונתה להעביר את הכספים במסגרת הסכם ההסדרה לידי ארגון החמאס החל ממחר, וזאת בתיאום עם האו"ם. כמו כן, השגריר הקטארי מוחמד אל-עמאדי, האחראי על הוועדה לבנייה מחדש של רצועת עזה יעבור לרצועת עזה בקרוב דרך מעבר ארז.



במקביל לכך, מקורות ברמאללה הכחישו את הדיווחים בתקשורת הערבית על כך שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע לנשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי כי הוא מסכים לרגיעה בין ישראל לחמאס. בכיר ברשות הפלסטינית דחה את הדברים ואמר כי הוא לא מודע לשינוי בגישתו של אבו מאזן בנושא. 



הבכיר, שדיבר בעילום שם עם הג'רוסלם פוסט, אמר כי אבו מאזן הסכים עם נשיא מצרים כי יש צורך לסיים את סבלם של תושבי רצועת עזה, אך הוסיף כי "אבו מאזן הדגיש כי לחמאס אין סמכות להגיע לשום הסכם בשם העם הפלסטיני". כזכור, הבוקר דיווח העיתון אל חיאת היוצא בלונדון כי נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי, שכנע את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להסכים לרגיעה בין ישראל לחמאס, שהמודיעין המצרי פועל כדי להשיגה.



הסכמות בספק: אבו מאזן וא-סיסי, צילום: רשתות ערביות
הסכמות בספק: אבו מאזן וא-סיסי, צילום: רשתות ערביות



"התנאי של אבו מאזן - הסדרה בשני שלבים"



על פי הדיווח, בפגישתם בשבת בשארם א-שייח', הסביר א-סיסי לאבו מאזן בפירוט על המאמצים המצריים להשגת הגיעה ברצועה וכן לגבי הפיוס הפנים הפלסטיני והשבת האחדות הלאומית. עוד נאמר כי א-סיסי תיאר את המצב כמתן הזדמנות לתושבי הרצועה לקבל מרחב נשימה. אבו מאזן הסכים לכך בתנאי שזה יקרה בשני שלבים - הראשון תוך שבועיים עד שלושה והשני לשישה חודשים.



על פי הגורמים, ישראל הסכימה להעביר 90 מיליון דולר מקטאר לתשלום משכורות פקידי ממשלת חמאס למשך שישה חודשים, כל עוד זה ייעשה באמצעות האו"ם. משלחת המודיעין המצרית בראשות האחראי על הסוגיה הפלסטינית הגנרל אחמד עבדל חאליק העביר את הסכמת ישראל להנהגת חמאס. הגורמים העריכו כי הכספים יגיעו כבר בימים הקרובים.



עוד אמרו, כי ישראל הסכימה בשלב הראשון של הגיעה להרחיב את ייצוא מהרצועה כך שיכלול ירקות טריים, רהיטים ובגדים. זאת לראשונה אחרי שנים רבות, שכן במסגרת המצור על הרצועה נאסר על העזתים לייצא סחורה כלשהי.