בג"ץ הוציא היום (חמישי) צו ארעי האוסר על הריסת בית משפחתו של המחבל אשרף נעאלווה (23) שרצח בחודש שעבר את קים יחזקאל לבנגרוד וזיו חג'בי ז"ל במפעל "אלון מתכת" באזור התעשייה ברקן, זאת בעקבות עתירה שהוגשה בנושא. בהחלטה נכתב: "ניתן בזאת צו ארעי המורה למשיבים להימנע מהחרמת והריסת המבנה מושא העתירה, עד למתן החלטה אחרת. העותרים יגישו חוות דעת הנדסית עד ליום 13.11.2018".

כזכור, מפקד פיקוד המרכז אלוף נדב פדן הוציא שלשום צו הריסה לבית שבו התגורר. הצו התייחס לקומת המרתף וקומת הקרקע שבהן התגורר המחבל ונחתם לאחר שנדחתה השגה שהגישה משפחתו של המחבל נגד הריסת הבית בכפר שוויכה, הסמוך לטול כרם. 

אמש בוטלה הפגישה שהייתה אמורה להתקיים אתמול בין שר הביטחון אביגדור ליברמן ומשפחותיהם של קים לבנגרונד־יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל. במכתב למשפחות הסביר ליברמן כי הסיבה לביטול היא ההדלפה לתקשורת, שהביאה שלשום לפרסום בחברת החדשות של שיחה שקיימו המשפחות עם יועצו של שר ביטחון, שהתקשר אליהן בהנחיית ליברמן.

"לצערי הרב, כאשר שיחה עם קצין צה"ל בדרגת סגן אלוף, שהתקשר אליכם בהנחייתי, מוקלטת ומודלפת לתקשורת, עם כל הצער וההבנה, לא ניתן לקיים שיח פתוח. לפיכך, הפגישה שתוכננה להיום לא תתקיים", כתב השר.

בתוך כך, כוחות צה"ל פעלו אתמול באזור בית משפחתו של המחבל, לאחר שככל הנראה עלה החשד כי הוא מתחבא בו. באזור נראו צלפים מעל לגגות הסמוכים וירי בוצע לעבר הבית.