בתחילת השבוע אירע פיצוץ ברכב בשכונת התקווה בדרום תל אביב עקב חיסול חשבונות בעולם התחתון, ושני גברים כבני שלושים נהרגו. אמש, על כביש החוף שוב התפוצץ רכב וגרם למותו של אחד ולפציעתם של שניים. בעוד המשטרה בודקת חשד לחיסולים על רקע פלילי, מפקד מפלג בילוש ימ"ר מרכז לשעבר, סנ"צ (דימוס) טל פיקרביץ התייחס בראיון ל-103FM לחשדות: "ארגון שסופג מכה ולא מגיב מתפרש כחלש. יש ארגונים שיודעים לקחת את הזמן ולנקום בשלבים יותר מאוחרים".



"צריך לעשות הפרדה מהותית בין החיסול או תאונת העבודה בשכונת התקווה לבין מה שקרה אמש על כביש החוף. אני לא אומר את זה מתוך ידיעה ספציפית שיש לי, אני פשוט נזהר", הבהיר פיקרביץ. "הרבה פעמים מה שנראה לכאורה כחיסול ברור ומובהק, מסתבר מאוחר יותר שבכלל היה תאונת עבודה. לא תמיד זה מתפרסם ומגיע לכותרות – כבר יש חדשות אחרות ולא מתעסקים בזה, אבל קרה לא פעם ולא פעמיים שהיה ברור לכולם שמדובר בחיסול, אך התברר שלא כך. כרגע הדברים לא ברורים ולכן צריך לקחת את שתי האופציות בחשבון. מה גם שבעבר היו אירועים שעד היום אין לגביהם תשובה חד משמעית".



שדרני התכנית ברהנו טגניה וגלעד שלמור העלו בפני פיקרביץ כי השמועה אומרת שבמשטרת ישראל לא ממהרים לפענח את החיסולים שבעולם התחתון כל עוד לא נפגעים אזרחים חפים מפשע. האמנם? "אני לא יודע מי אמר את זה", הודה פיקרביץ, וסיפר כי כאחד שהיה שותף לעשרות חקירות של חיסולים, לא נתקל בהוראה מלמעלה או תחושה שאירוע שמערב בתוכו רק את אנשי העולם התחתון נחקר פחות מאשר כזה שבו נפגעים אזרחים תמימים. "ברור לכל שוטר במשטרה שאירוע כזה שלא נפגעו בו אזרחים זה עניין של מזל", סיכם.