שוב שריפת ענק בקליפורניה: במהירות אדירה וחסרת רחמים התפשטה שריפת ענק נוספת במדינה מוכת האסונות, אשר שרפה מאות בתים וגרמה לפינוי של עשרות אלפי בני אדם. דיווחים רבים בארה"ב גורסים כי באירוע יש גם מספר הרוגים רב, כאשר הרוחות החזקות ותנאי היובש הובילו לקלות בה היא התרחבה. עד כה, השריפה פגעה בבית חולים וכילתה שטחים רבים, והיא ממשיכה להתקדם אל יישובים נוספים, ביניהם העיר פאראדייס. 

שריף מחוז יוטה, קורי הונה, הודיע כי "קיבלנו דיווחים על מספר הרוגים, אולם אלו עדיין לא אומתו". תושב פאראדייס שנמלט מהמקום על אופנוע, סיפר לערוץ טלוויזיה מקומי על המתרחש. "היינו צריכים לנסוע דרך להבות כדי להגיע לכאן", אמר. 

כבאי בשריפת הענק. "המצב כאוטי". צילום: רויטרס


 

עם נתיבי בריחה מוגבלים מהעיר, לאחר שתאונות דרכים סתמו את הכבישים, תושבים נטשו את מכוניותיהם ונסו מהלהבות תוך שהם נושאים עמם ילדים וחיות מחמד. ריאן לאמברט, קצין משטרה מקומי, אמר כי "המצב כאוטי. זו שריפה נוראית". 
הלהבות החלו כבר ביום חמישי וכילו במהירות 18,000 דונם. כתוצאה מהאש, פונו מבתיהם של כ-27,000 תושבי פאראדייס, הנמצאת כ-240 קילומטרים צפונית מזרחית לסן פרנסיסקו. 



תושבת האזור, שרי ברנצ'ט, סיפרה כי היא ובעלה ניסו לגרום לאנשים לעזוב את האזור. "דפקנו על דלתות, צרחנו וצעקנו", סיפרה בדמעות. "בעלי ניסה להוציא את כולם. כל הגבעה עלתה באש. שאלוהים יעזור לנו". לדבריה, היא ובעלה תפסו את הכלב שלהם, קפצו על הטנדר ונסעו דרך הלהבות לפני שהגיעו למקום מבטחים. על פי עדויות אחרות, הרשויות השתמשו בדחפורים על מנת לדחוף מכוניות נטושות מהדרך כדי לפלס את הדרך לבית החולים. 

שנת 2018 לא האירה פנים לקליפורניה בכלה קשור לשריפות, כאשר 621,743 דונמים נשרפו עד ליום ראשון האחרון בשריפות, כמעט פי שתיים מהתקופה המקבילה ב-2017 וכמעט פי שלוש מהממוצע של חמש השנים האחרונות.