השלוחה האוסטרלית של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) נטל היום (שישי) אחריות על פיגוע הדקירה באוסטרליה. לפחות שלושה בני אדם נפגעו באירוע שהתרחש סמוך למרכז קניות במלבורן. אדם אחד נהרג באירוע ושניים נוספים נפצעו. החשוד בביצוע הדקירה נורה על ידי כוחות המשטרה, לאחר שניסה לדקור אותם. הוא פונה לבית החולים ומת מפצעיו כעבור חצי שעה. 



עדי ראייה טענו כי לפני שהתנפל עם הסכין, צעק "אללה אכבר". מהמשטרה המקומית נמסר כי הדוקר, שהיה קירח ולבש חולצה שחורה ומכנס לבן, ככל הנראה פעל לבדו בשטח וכי לא היו גורמים שסייעו לו. הם אישרו כי מדובר באירוע טרור אסלאמי. 



לפי התיעוד שפורסם ברשתות החברתיות, רכב בזירה עלה על מדרכה סמוכה לקניון ועלה באש, לפני שהדוקר דקר בני אדם וניסה לדקור שוטרים. בסרטון ששודר שוב ושוב בטלוויזיה, נראה גבר כשהוא מנסה לדקור שני שוטרים שהיו במקום. לאחר מכן, אחד השוטרים הרים את נשקו וירה. התוקף נפל על המדרכה כשהוא אוחז בבטן.

 
עד ראייה סיפר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי "מרכז העיר נחסם לתנועה על ידי המשטרה ועשרות שוטרים מפטרלים במקום". המדינה נמצאת ברמת כוננות מוגברת מאז שנת 2015, בשל חשש ממתקפות טרור של חמושים שחזרו מהלחימה במזרח התיכון. הרחוב שבו התרחש האירוע, הוא אותו רחוב שבו התרחשה ב-2017 תאונת דרכים קטלנית, שאינה אירוע טרור, ובה נהרגו שישה ונפצעו כ-30 בני אדם, לאחר שאדם הולכי רגל.