זוכרות את צעיפי המשי המרשימים שהיו נקשרים לצווארן של הסבתות שלנו? ובכן, הם חוזרים העונה ובגדול. ולא רק צעיפים - בדי המשי מככבים בימים אלו על מסלולי התצוגות בשמלות, חולצות, חצאיות ואפילו עליוניות בצבעים חלקים או בהדפסים חיים ומרגשים, ובקרוב הם יפארו גם את ארון הבגדים שלנו.

לאורל למילוס, צעיף משי. צילום: יח"צ
לאורל למילוס, צעיף משי. צילום: יח"צ


המשי הוא סיב טבעי שאותו מייצרים מינים מסוימים של פרוקי רגליים, בעיקר זחל המשי. במשך מאות שנים הוא היה הסוד הכמוס של הקיסרות הסינית, ובשלב מסוים הפך למוצר כל כך מבוקש, עד שלנתיבי המסחר שבהם הובילו אותו ניתן השם "דרך המשי". כיום ברוב בתי האופנה בעולם לצד הבדים הטבעיים היקרים משמש תחליף מלאכותי. יתרונות המשי הסינתטי רבים: בייצורו לא נפגעים בעלי חיים, אין לו נטייה להתקמט, והוא פחות רגיש למגע ציפורניים או למפגש עם פינות חדות של השולחן. וכמובן, הוא זול בצורה משמעותית ממשי אמיתי.

ההמלצה שלנו: על אף שהחליפות הן הטרנד החם, העדיפו לשלב רק פריט משי אחד במראה הכללי. למשל עליונית משי מודפסת מעל טי–שירט לבנה וג'ינס או חצאית משי מלאת סטייל עם חולצה ארכיטקטונית שחורה ודרמטית. אם אתן חוששות מלוק מלא נוכחות ועדיין חולמות לשלב טרנדים ביומיום, שלפו מהבוידעם את צעיפי המשי של סבתא וקשרו אותם ברישול לצוואר, לשיער או לידיות התיק.