ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) סיפר בראיון ששודר הערב (שישי) על כך שחלה במחלת הסרטן והבריא ממנה. בראיון לאמנון אברמוביץ' בתוכנית "אולפן שישי" של חברת החדשות סיפר פרץ כי הסתיר את המחלה במשך שנה, וכי סיפר עליה רק לבני משפחתו הקרובה. חבר הכנסת התייחס גם לשינויים אפשריים במפה הפוליטית בישראל.  



"ההפסד היה באמת מפתיע. הפריימריז האחרונים, הגעתי אליהם כשאני מרגיש בשל, ערוך, עם תוכניות עבודה", אמר פרץ על ההפסד במרוץ על ראשות העבודה לאבי גבאי. "כל האנרגיות התכנסו לנקודת הזמן הזו, ואתה מקבל הודעה שהפסדת. תחושה של החמצה. היא לא פשוטה. אבל תשמע אמנון, בחיים זה לא רק פוליטיקה. יש לפעמים שאתה נקלע לדברים הרבה יותר משמעותיים, וזה היה חלק מהשנה הזו. עברתי אירוע רפואי מאוד לא פשוט".



"הרופא של הכנסת, ד"ר ליפשיץ, קורא לי אחרי בדיקות הגיעו אליו, ואומר לי 'שמע, יש משהו חשוד. אתה צריך ללכת לבדיקות הרבה יותר מקיפות'. שולח אותי לשערי צדק, אני מגיע לשם לבדיקות, ואחרי זמן מה מסתבר לי שהיה לי גידול סרטני", סיפר. "מתחיל תהליך, חלק של אי ודאות, התמודדות, טיפולים , ניתוחים, ובכל התקופה הזו רק אני, אחלמה והילדים בעניין. אפילו האחים שלי לא ידעו על זה". 

"לפני בדיוק שישה ימים, טלפן אליי הרופא של הכנסת, ליפשיץ, והודיע לי שהגיעו הבדיקות, שאני בריא, נקי, בלי שום בעיה. ולכן היום אני מרגיש נוח לבוא, לספר לציבור, כי כל התקופה הזאת שמרתי כי לא רציתי את כל הרעשים מסביבי", אמר פרץ. הוא הסביר כיצד שמר בסוד על המחלה במשך שנה. "גם שערי צדק, גם האנשים, מאוד כיבדו את הפרטיות שלי".

"אני מבחינתי לא רציתי שזה ידלוף, לא רציתי שאף אחד ירחם עליי, לא רציתי שזה יהפוך חלק משיח ציבורי סביבי. אני - היה לי סרטן קל. היה לי סרטן שתפסתי אותו בזמן. היום אני שמח שאני יכול לצאת לציבור וגם לפנות לכל האזרחים בישראל: להתייחס ברצינות לכל חשד, כי גילוי מוקדם הוא החלק החשוב ביותר בניצחון על המחלה", הוסיף.

"לא 'רק לא ביבי'" 

כשנשאל בראיון על גוש פוליטי אפשרי שיכלול את בני גנץ ואהוד ברק, השיב: "קודם כל זה נכון. אני באמת מכבד ומעריך את כל האנשים שדיברת עליהם, אבל זה פועל יוצא של מה שיקרה במפלגת העבודה. מפלגת העבודה היא הציר המרכזי". פרץ הוסיף כי גבאי כראש המפלגה מקובל עליו. "ודאי, היו בחירות, אבי גבאי נבחר, הוא יושב ראש המפלגה, הוא המועמד לראשות הממשלה". 
יו"ר העבודה לשעבר נשאל גם האם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני בשלה לתפקיד ראש הממשלה. "אין ספק שהיא בשלה להיות ראשת ממשלה, אבל היא חתמה על הסכם שהיא חלק מהמחנה הציוני ושהיא הולכת להיות מספר שתיים במחנה הציוני", השיב. "הציבור כמה לראות את כל הכוחות הטובים במחנה של המרכז-שמאל מתאחדים, מתלכדים, כדי להצליח להחליף את ביבי. אבל אני מתנגד לכך שהמסע הזה להחלפתו של ביבי יהיה רק על התפיסה של "רק לא ביבי". זו לא אג'נדה, זה לא ערכים. זה לא דבר שאפשר לבוא לציבור איתו. התפיסה הזו שגויה לחלוטין, היא לא מייצרת שום תחושה רגשית של אנשים לבוא להיות חלק מהמחנה שלנו".  
שר הביטחון לשעבר התייחס גם למחמאות שקיבל בעבר מראש הממשלה בנימין נתניהו. "זה אדם שנמצא בעמדה, שהוא עושה הכל כדי שכל הקרדיטים יישארו רק אצלו ובכל זאת מבין שהוא לא יכול להתעלם מקרדיטים אמיתיים שמגיעים לאחרים, זה בסדר גמור", אמר פרץ. "יש לי שעות ביבי, חבל על הזמן. אני יודע בדיוק איך האיש בנוי. מה שמדאיג אותי זה שביבי הוא אחד המנהיגים שלא מקבלים החלטות בזמן. את מה שהוא היה יכול לקבל במחיר זול, הוא מקבל אחר כך במחיר יקר". 

"אני חושב שבגזרה הצפונית הם פועלים באיזונים נכונים, אני חושב שבדרום הם עושים את כל הטעויות האפשריות, כן, המאמץ המתמשך הזה לנטרל את אבו מאזן הוא מאמץ שיעלה לנו ביוקר, כי מדינת ישראל לא שוקלת שיקולים אסטרטגיים", הוסיף. "האם מישהו יודע מה יקרה ביום שאבו מאזן ייעלם? אבל רק האג'נדה הפופוליסטית הזאת של לומר "רק לא אבו מאזן", בינתיים מחזקים את מי? את סינוואר? את הנייה? אלה בני הברית שלנו?". 
כשנשאל פרץ על האפשרות שירוץ בעתיד לתפקיד נשיא המדינה, אמר: "כשיגיע הזמן לקבל החלטות בנושא הזה אני בהחלט לא אקל ראש כהוא זה באפשרות הזאת. היום אני נאבק יחד עם מפלגת העבודה ליצור גוש וימים יגידו, הכל פתוח".