לאחר ששליח דונלד טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, פגש את נתניהו ביום ראשון, הוא נסע ללונדון לפגישות מדיניות וגם קיים כנס סגור עם האגודה למען החייל. על פי הדיווח הערב (שבת) בחדשות ערוץ 10, גרינבלט דיבר בכנס הסגור על תוכנית השלום של טראמפ ואמר כי "בקרוב נהיה מוכנים לפרסם את תוכנית השלום של הנשיא, ואף צד לא יאהב את כל מה שכתוב בה".



לדברי גרינבלט, "יהיה צורך להתפשר, אבל אנחנו בטוחים שאם שני הצדדים יסכימו להיכנס למו"מ הם יבינו למה הגענו למסקנות שיוצעו בתוכנית. לפני שאתם מגבשים דעה, קראו את התוכנית מהתחלה ועד הסוף. אל תקשיבו לשמועות שאתם שומעים על התוכנית, בעיקר מהצד הפלסטיני".



כזכור, לפני כשבועיים פורסם כי בכיר במשרד החוץ אמר לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי צרפת תציג תוכנית מדינית משלה לסכסוך הישראלי-פלסטיני אם ארצות הברית לא תציג את תוכנית המאה לאחר בחירות האמצע. במהלך דיון חשאי שהתקיים בוועדת החוץ והביטחון, הביע ראש המערך המדיני במשרד החוץ, אלון אושפיז, חשש מהיוזמה המדינית של נשיא צרפת עמנואל מקרון.



"אנחנו סבורים בוודאות גבוהה כי אם נשיא ארה"ב טראמפ לא יציג את תוכנית השלום שלו בשבועות הראשונים שאחרי בחירות האמצע לקונגרס בחודש נובמבר, נשיא צרפת עמנואל מקרון יציג תוכנית שלום משלו", אמר אושפיז. בכירים ישראלים ודיפלומטים צרפתים אמרו כי בחודש אוגוסט מקרון הנחה את משרד החוץ בפריז להעלות רעיונות ליוזמה מדינית חדשה.
מקרון אמר ליועציו כי אסור לתת לנושא הזה לרדת מסדר היום העולמי. אושפיז אמר גם כי "אחרי בחירות האמצע לקונגרס ב-6  בנובמבר הדברים לא יהיו כמו קודם. יהיו לכך השלכות על ישראל. מה שהיה עד היום מאז כניסת טראמפ לבית הלבן לא יימשך וצריך להתכונן לזה". על מאמצי ההסברה של ישראל מול חמאס אמר הבכיר: "אנחנו לא מצליחים לשכנע דיפלומטים ואנשי ממשל שביקרו בעזה. מול המצב ההומינטרי בעזה לאנשים שלנו אין יותר מדי מה לעשות. לא יעזור כלום".