איגוד העובדים הסוציאליים הודיע הערב (שבת) כי העובדים הסוציאליים בכל רחבי הארץ לא יקבלו קהל החל ממחר, זאת במחאה על "העלייה הדרמטית בתקיפת עובדים סוציאליים בתקופה האחרונה". רק בשבוע האחרון נרשמו חמישה מקרי אלימות כנגד עובדים סוציאליים, ביניהם תקיפה מתוכננת בפטיש של עובדת סוציאלית בבית דגן ביום חמישי.


 

ענבל חרמוני, יו״ר איגוד העובדים הסוציאליים, אמרה כי "אנו דורשים משר הרווחה חיים כץ ושר האוצר משה כחלון למצוא פתרון מיידי למגיפת האלימות כנגד עובדות ועובדים סוציאליים ברחבי הארץ. לא תהיה יותר קבלת קהל במחלקות לשירותים חברתיים עד למציאת פיתרון מיידי לביטחון העובדים וטיפול בתנאי העבודה הירודים והמחסור בתקינה".

"דמנו אינו הפקר. חובתה של המדינה, ששלחה אותנו להגן ולטפל באוכלוסייה, להגן עלינו, ובמידה והיא אינה מסוגלת לעשות זאת, אנחנו לא נקבל יותר קהל. לא נשלח את העובדים הסוציאליים למותם - אנו דורשים ששרי הרווחה והאוצר יתערבו במצב החירום".

רכב העובדת הסוציאלית שהותקפה בבית דגן


רכבה של העובדת הסוציאלית שהותקפה בבית דגן


כאמור, ביום חמישי הותקפה עובדת סוציאלית בבית דגן, לאחר שלקוחה תקפה אותה בעת שיצאה מעבודתה ונכנסה לרכבה. הלקוחה, הסובלת מהפרעות אישיות קשה שהובילו לכך שבתה נלקחה ממנה, ניפצה לעובדת הסוציאלית את הרכב עם פטיש וניסתה לחנוק אותה. העובדת הסוציאלית הצליחה להימלט ממנה בסופו של דבר, והתוקפת, נגדה הוצאו בעבר מספר פעמים צווי הרחקה לאחר שתקפה את משרדי הרווחה, נעצרה. 
 
סמין ריימונד, מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים בבית דגן, אמרה כי "ביום חמישי חווינו אירוע ברוטלי שבמסגרתו מטופלת תקפה באופן אלים ומתוכנן מראש עובדת סוציאלית באמצעות פטיש וניסתה לחנוק אותה. מדובר בלקוחה המרבה לאיים, לבצע תקיפות אלימות ברמות שונות כנגד מחלקת הרווחה. המשטרה מעורבת ומכירה את חומרת המעשים. לצערנו, על אף המעצרים הרבים, בסופו של יום היא משוחררת לביתה כאשר היא מסוכנת לציבור".