בשנה שעברה, כשבנימין ושרה נתניהו הגישו את תביעת הדיבה שלהם נגד יגאל סרנה, נכתב במסמכי התביעה כי מספר תעודת הזהות של ראש הממשלה נתניהו הוא 305702623 (מצ"ב).



העיתונאי אורי בלאו מ"הארץ" פרסם זמן קצר לאחר מכן כי מספר תעודת הזהות שמסר נתניהו במסמכי התביעה והתצהירים הנלווים, הוא מספר אחר מאשר המספר בו מזוהה נתניהו במסמכים אחרים לאורך חייו וכי המספר הנוכחי שייך בעצם לאזרחית ערביה מנצרת. למרות זאת, המספר לא שונה במסמכי התביעה הרלוונטיים. 

והנה, מתברר שהמספר המסתורי הזה אינו רק מספר ת"ז של בנימין נתניהו, הוא גם מספר תעודת הזהות של הבן, יאיר נתניהו. במסמכי תביעת הדיבה שהגיש היום יאיר נתניהו נגד רועי רוזן, הנהג שלכאורה הקליט את שיחת הזימה הלילית בה השתתף, נכתב כי מספר ת"ז של נתניהו ג'וניור הוא ממש אותו מספר (לא נכון) של אביו, מהתביעות הקודמות: 305702623. זה גם המספר בו הזדהה אותו יאיר נתניהו בתצהיר שכתב בחודש מרץ השנה, בהקשר לתביעה שניהל נגד הפעיל החברתי אייבי בנימין: 305702623.

מקורבי המשפחה מוסרים כי המספר שהוגש בשם יאיר נתניהו הוא אכן מספר הת"ז של בנו של ראש הממשלה. ה"טעויות והתקלות" אירעו בהגשת תביעת הדיבה של בנימין נתניהו, אכן הוגש שם מספר תעודת זיהוי לא נכון, ותוקן כמה פעמים".

את תגובת משפחת נתניהו טרם קיבלנו.

מסמך התביעה שהוגש היום
מסמך התביעה שהוגש היום



כזכור, הבוקר (ראשון) הגיש יאיר נתניהו תביעה נגד רועי רוזן, הנהג שהקליט אותו משוחח עם חבריו על הביקור במועדון החשפנות. סכום התביעה עומד על 1,000,000 שקלים בגין הוצאת לשון הרע ופגיעה בשמו הטוב של נתניהו הבן. בכתב התביעה נאמר כי "נתניהו אינו איש ציבור והוא מעולם לא בחר לעצמו תפקיד הכרוך באובדן הפרטיות והאלמוניות. התובע הוא אדם פרטי לחלוטין, אשר תפקידו של אביו מחייב אותו להקריב קורבנות אישיים. בנסיבות ייחודיות אלה, חובת הסודיות והאמונים שחבים הגורמים הנותנים את השירותים לתובע מתעצמת בעשרות מונים. גורמים אלה חייבים לעשות כל שביכולתם כדי להקנות לתובע תחושת ביטחון ולאפשר לו להתנהל באופן טבעי, כפי שהיה נוהג לולא היו לצדו". 
 
"מסירת ההקלטה לפרסום עולה כדי לשון הרע, שכן ההקלטה פגעה בשמו הטוב של הנתבע; גרמה לביזויו והפכה אותו מוקד לשנאה וללעג מצד מיליוני אנשים, ודי להתבונן בתגובות רוויות השנאה של הציבור באתרי החדשות באינטרנט, כדי להיווכח בדברים", נכתב בכתב התביעה.