בכירי מודיעין סעודים הקרובים ליורש הצער מוחמד בן סלמן דנו עם קבוצת אנשי עסקים, בהם אזרח ישראלי, בשימוש בחברות פרטיות על מנת לחסל בכירים איראניים, בהם קאסם סולימאני, כך דווח היום (ראשון) ב"ניו  יורק טיימס". הסעודים ערכו את הגישושים בשנה שעברה, בתקופה שבה בן סלמן חיזק את שליטתו בממלכה והנחה את יועציו להסלים את המבצעים הצבאיים והמודיעיניים מחוצה לה. 
הבכיר שנכח בפגישה שהתקיימה בריאד בחודש מרץ 2017, הוא לא אחר מאשר הגנרל אחמד אל עצירי, שהואשם באחריות לרצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י בטורקיה. אנשי העסקים הזרים הציעו לבכירים הסעודים תוכנית בסך שני מיליארד דולר להשתמש בחברות מודיעין פרטיות על מנת לחבל בכלכלה האיראנית. במהלך הדיונים, עזוריו הבכירים של עצירי שאלו על האפשרות לחסל את קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה - זרוע הטרור של איראן.  
אנשי העסקים כללו את יואל זמל, מנהל החברה הישראלית "פסיי גרופ", המקורב לממסד הביטחוני והמודיעיני בישראל. בפגישה נכח גם ג'ורג' נאדר, איש עסקים אמריקאי-לבנוני. במהלך הפגישה בחודש מרץ 2017, הסעודים שאלו אם אנשי העסקים מוכנים לבצע משימות חיסול של בכירים איראניים.


חיילי משמרות המהפכה האיראניים. צילום: רויטרס
חיילי משמרות המהפכה האיראניים. צילום: רויטרס


אנשי העסקים היססו ואמרו כי עליהם להתייעץ עם עורך דינם. לפי הדיווח, עורך הדין דחה את התוכנית ואנשי העסקים מסרו לסעודים כי לא ישתתפו במשימות חיסול. נאדר הפנה אז את הסעודים לחברה ביטחונית בריטית שאולי תסכים להצעה.

כזכור, בחודש ינואר דיווח העיתון הכווייתי אל-ג'רידה כי וושינגטון נתנה אור ירוק למוסד הישראלי להתנקש בחייו של סולימאני. מקור בכיר בירושלים מסר לעיתון, כי "בתום מחלוקת שנמשכה שלוש שנים בעניינו של מפקד כח אל-קודס האחראי על המבצעים החיצוניים של משמרות המהפכה האיראניים, גנרל קאסם סולימאני, מנגנוני המודיעין האמריקאיים נתנו אור ירוק לישראל לחסל אותו, אם תוכל". 
 
המקור הוסיף עוד כי "גורם בכיר לשעבר במוסד הודיע כי ישראל הייתה קרובה לחסל את סולימאני לפני שלוש שנים ליד דמשק, אך ארצות הברית שידעה על המבצע הזהירה את המפקד האיראני בצורה מסוימת, מה שהביא לכישלון המבצע". עוד מסר המקור כי "מחלוקת קשה פרצה אז בין ראשי מנגנוני הביטחון של ישראל לעמיתיהם האמריקאים בסוגיה זו".