קצין צה"ל שנהרג בהיתקלות ברצועת עזה הלילה הוא סגן אלוף מ', כך הותר היום (שני) לפרסום. שמו ככל הנראה לא יותר לפרסום, שכן חשיפת שמו עלולה לחשוף פעולות נוספות שהיחידה היתה מעורבת בהן. בתוך כך, מבית החולים "סורוקה" נמסר הבוקר כי הפצוע מהתקרית במצב בינוני ויציב לאחר שנותח במהלך הלילה.



לפי דיווחים פלסטיניים, בתקיפת צה"ל נהרגו בסך הכל שבעה בני אדם, נור ברקא, המשמש כמפקד הגדוד המזרחי של גדודי אל קסאם בחאן יונס, עודה אבו ג׳אמע ומוחמד אל-קרא. לאחר האירועים בגבול הרצועה, יורטו שני שיגורים לשטח ישראל. בעקבות האירועים בוטלו הלימודים באזור עוטף עזה, וראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להקדים את הגעתו לישראל מפריז.



התייעצויות ביטחוניות בקריה. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
התייעצויות ביטחוניות בקריה. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון



תושב חאן יונס אמר למעריב אונליין כי "מדובר בזירת מלחמה. המצב מסוכן מאוד". במהלך הערב נשמעו דיווחים ושמועות על אירוע חטיפה בגבול הרצועה, שהופרכו על ידי צה"ל בהמשך הערב. בעקבות זאת, כתב דובר צה"ל רונן מנליס בטוויטר: "זה לא הזמן לשמועות".



בגדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, טענו כי "רכב של כוח מיוחד של האויב הציוני" חדר היום ברכב אזרחי לאזור מסגד איסמעיל אבו שאנב, בעומק שלושה ק"מ ממזרח לחאן יונס, וחיסל את בכיר חמאס נור ברכה.



לטענת חמאס, לאחר שהכוח התגלה החלו מחבלים במרדף אחר הרכב ובתקיפתו. בשלב הזה מטוסי קרב התחילו בהפצצה באזור, כדי שהכוח יחלץ את עצמו. "הדבר גרם להריגת כמה מבני העם שלנו. התקרית נמשכת והכוחות שלנו ממשיכים לטפל בתוקפנות הציונית החמורה".






ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששוהה בפריז, קיים, כאמור, התייעצויות בנושא והמריא הלילה לישראל. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שהה בקריה בתל אביב וקיים התייעצויות עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ ועם בכירים נוספים במערכת הביטחון.



בעקבות האירועים, מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי כל העבודות החקלאיות באזור מבוטלות, חוף זיקים נסגר וכך גם כביש נחל עוז. בשדרות, במועצה האזורית אשכול ובשדות נגב קראו לתושבים להישאר בסמיכות למרחבים מוגנים בעקבות האירועים. "בהתאם להנחיות הצבא, יש להישאר בסמיכות למרחבים מוגנים, או הכי מוגן שיש, בהתאם לזמן ההרתעה בישוב".