לפעמים צריך לנצל את ההזדמנות לצאת לכמה שעות מהכבישים הפקוקים למרחבים הפתוחים - ולא משנה באיזה אמצעי תבחרו: אופנועי שטח, ג'יפים, גם אופניים בהחלט באים בחשבון. בשבוע שעבר התעופפתי עם טרקטורון הפולריס RS1 RZR לשעה וחצי של קתרזיס. מודה, אני לא מרבה לעלות על טרקטורוני שטח. אני יותר טיפוס עירוני מרובע. אבל רק כשיורדים מהכלים האלה, ומגיע שלב הסיכומים, נזכרים באיזה כיף מדובר. אני אומר לעצמי: "איך לעזאזל מגרדים עכשיו 129 אלף שקל בשביל שעות פנאי איכותיות?".
 
ה–RS1 לא דומה למה שאתם מכירים. איך נגדיר אותו במשפט אחד? רכב שטח למיזנתרופים. אין יותר מבודד מזה. מדובר בכלי חד–מושבי, כך שלא צריך לדבר עם אף פרטנר או להעביר במבה לילדים מאחור. אין מקום להעמיס ציוד לקמפינג או בכלל להעמיס ציוד. זה אתם והוא. ובמקרה הצורך הוא יספק מהירות, זריזות, יחמוק מכל עין כדי שתמשיכו לבלות לבד. 

מהר מאוד מצאתי את עצמי דוהר בחולות ראשון לציון, מדבר עם הזיקיות והחרדונים שיצאו לבדוק מי מרעיש להם בין שתיים לארבע. הוא מוציא את כל השחור שהצטבר במהלך השבוע. אכן, זה כלי רכב שמאפשר לך להוציא קריזה ולחזור למשרד ביום ראשון חדש לחלוטין.


האמת היא שלא הייתי צריך יותר. יום קודם לכן עוד היו לי מעט חששות מהמפגש הטעון. לא מזמן נסעתי עם קבוצה של רייזרים לטיול טבע בחולות הנגב
והיה סבבה, עם תמיכה קבוצתית במקרה הצורך. הפעם זה אני עם הכלי. אין עזרה באופק, שום רכב לא עבר לידנו.

החשש היה שלא אצליח לתת פייט לחיה שמחביאה מתחת לחזות הקלילה מנוע בנפח 1,000 סמ"ק, כזה שרק מחכה לשחרר כוח של 110 סוסים. זה מה שנקרא BAD ASS קלאסי. שימו לב למראה האגרסיבי והייחודי של ה–RS1. הנהג כאן הוא כמו ברכבי הפורמולה 1, במרכז הכלי. בזמן הנסיעה אפשר לראות את ביצועי הגלגלים הקדמיים. לדעת בדיוק היכן דורכים ולאיזה בור נכנסים. אין חשש להידחף גם לצר שבחרכים, והכל בתזמון מושלם. 
 
הנתונים
הנתונים


יש אפשרות מעבר בין הנעה אחורית, כפולה והילוך כוח. בפולריס שיחקו אותה: בנו את דוושת הבלם כמדרגה. נוח גם למי שמתעקש לבלום במהירות ברגל ימין, שבדרך כלל מופקדת על דוושת הגז. ונוח גם לשמאליים כמוני, שבולמים עדיין ברגל החזקה.

יצאנו לחולות ראשון, מאחורי מתחם איקאה. חול, ערימות זבל, חלקי גופות שצצו אחרי הגשם הראשון (צוחקים איתכם) ושקט מהמם שמנתק מהעולם. הכי ניקוי ראש שיש.

הרייזר, בגלל מבנה תא הנהג, נראה צר יותר מהסייד–ביי–סייד הפופולרי של פולריס, אבל למעשה הם באותו רוחב. קשה להאמין, אבל די מהר שורה עליכם תחושת ביטחון, אתם מרגישים ביציבות. רק ללחוץ על הדוושה כאילו לא מדובר בדרך משובשת.

אני מניח שיהיה קצת קשה להעביר לכם את החוויה, אבל ההרגשה היא תזזיתית. כמו איזה יתוש שקיבל זריקת אדרנלין. כוח מתפרץ מאתגר. ביבואנית אמרו: חכה, עוד מעט תגיע לארץ גרסת הטורבו ואז נדבר. 

עפנו שם בשבילים המשובשים. יש לרייזר הגה מדויק להפליא. קשר העין עם הגלגלים מאפשר לכם לנתב אותו בדיוק מקסימלי. לא הייתה מהמורה שלא חלפנו על פניה בקלילות אולימפית.

הרייזר שוקל 607 ק"ג בלבד. הוא נבנה על בסיס שלדת צינורות חזקה. יש לו מפשק גלגלים רחב של 163 ס"מ, שתורמים ליציבות האיתנה. מרווח גחון נדיב: 33 ס"מ. לא מעט בולדרים בדרך הופכים למשוכה קלה.

ככל שהמשכנו לחרוש את השבילים שבסביבה, כבר לא פחדתי ללחוץ על הדוושה. זה גם מה שהכלי מבקש. הורכבה לו מערכת מתלים של וולקר אוואנס שמיועדת לשימוש ספורטיבי אינטנסיבי. המערכת מוכנה לספוג מכות, העיקר לשמור את הכלי מכוון מטרה. את הבולמים האלה ניתן לכוון ל–16 מצבים, כמובן בהתאם לצורכי הנהיגה.

לרייזר ארבעה צמיגי 29 אינץ'. משום שהוא כל כך אנרגטי ומהיר, לא פעם לחצתי כמובן על הבלמים. יש פה מערכת מתוגברת עם ארבעה בלמי דיסק, שני קאליפרים ושתי בוכנות מאחור.

אחרי שעה של דהירה יישרנו קצת את הגב. אי אפשר להגיד שהישיבה פה לא נוחה. ברכב מותקן מושב ספורט בעל אחיזה גבית טובה, אבל זה עדיין כלי שסוחט אתכם. יצאתי ממנו מזיע כמו אחרי ביקור ממושך בחדר כושר.

כשנשמנו קצת אוויר מהביל (איפה החורף כשצריך אותו?), אפשר היה להתרשם מתא הנהג. ספרטני, בסיסי. יש לוח מחוונים דיגיטלי עם לא מעט אינפורמציה. יש חיבור לבלוטות'. ואכן, כמה דקות אחרי שהסרתי ממוחי את החששות אפשר היה גם לטוס עם מוזיקה טובה ברקע. 

חזרנו לבסיס האם סחוטים ומרוצים. אני, שאי אפשר להגדיר אותי כמקצוען, הרגשתי מעולה על ה–RS1. הביצועים, המהירות, היכולות הטכניות של הכלי הזה פתחו לי את התיאבון. מצד שני, מחירו של הרייזר הוא 129 אלף שקל. זה חתיכת סכום לחוויה מיזנתרופית, רחוקה מעין אנושית, שמיועדת במיוחד לשעות הפנאי. אבל למי שיש לו קצת עודפים בחשבון הבנק, זה בהחלט מומלץ. שעה וקצת של ניקוי ראש, לא פחות יעילה מטיפול פסיכולוגי. 
גלגלים רזרביים
דלק מוטורס הודיעה על תחילת שיווק מכונית הספורט הקומפקטית ב.מ.וו M2 קומפטישן (בתמונה למטה). הרכב יגיע בגרסה עם גיר אוטומטי שמחירה יהיה 605 אלף שקל ובגרסה ידנית שמחירה 585 אלף שקל. לרכב מנוע חדש המבוסס על יחידת הכוח של ה–M3 וה–M4. מנוע בעל שישה צילינדרים שיודע לספק 410 כ"ס, שני מגדשי טורבו. בגרסה האוטומטית תגיעו מ–0 ל–100 קמ"ש תוך 4.2 שניות. הידנית תפגר בשתי עשיריות.
 
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

קבוצת לובינסקי ממשיכה למנף את הצלחת הפיג'ו 3008, הרכב הנפלא שכבר הספיק לצבור 44 פרסים ברחבי העולם. היבואנית משיקה אותו כעת עם מנוע בנזין טורבו THP חדש בנפח 1,600 סמ"ק. זהו מנוע שיודע לשחרר 180 כ"ס ומחובר לתיבה אוטומטית פלנטרית של אייסין בעלת שמונה הילוכים. הרכב מגיע מ–0 ל–100 קמ"ש ב–8.8 שניות ומתפאר בחיסכון בדלק וברמת זיהום נמוכה - 4. הוא מגיע ברמת אבזור פרימיום ומחירו 184 אלף שקל.
יונדאי וקיה הדרום קוריאניות חשפו תוכנית לשילוב פאנלים סולריים בגגות של מספר דגמים שהן מייצרות. הכוונה היא להגדיל את טווח הנסיעה, לחסוך בדלק ולהפחית את זיהום האוויר. הסנוניות הראשונות אמורות להגיע לשווקים כבר בשנה הבאה. הפאנלים יורכבו בשלב הראשון ברכבים היברידיים.