17 רקטות, ששלוש מהן יורטו, נורו במהלך הלילה (שני) מרצועת עזה לעבר שטח ישראל לאחר תקרית הירי החריגה שבה נהרג קצין צה"ל וחייל נוסף נפצע באורח בינוני. בנוסף, באירוע נהרג מפקד בכיר בחמאס, זאת לצד שישה פעילים נוספים של הארגון. בעקבות האירועים בוטלו הבוקר הלימודים בעוטף עזה וראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להקדים את בואו לארץ מפריז. 



תיעוד האירוע בעזה - צילום: רשתות ערביות

במועצה האזורית חוף אשקלון הודיעו לתושבים כי "בשל המצב הביטחוני ובהתאם להנחיות פיקוד העורף, לא יתקיימו היום הלימודים בישובי עוטף עזה של המועצה האזורית חוף אשקלון. לפיכך הלימודים בעוטף, לרבות בביה"ס האזוריים "שקמה" ו"חופים", גני הילדים וכל מסגרות היום לא יופעלו". כמו כן, בהתאם להערכת המצב בצה"ל, לא תתקיים תנועת רכבות בקו אשקלון-שדרות.


מהמועצה האזורית אשכול נמסר: "בהתאם להנחיות פיקוד העורף, לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך, בתי ספר וגני ילדים, בכל יישובי המועצה. ניתן לקיים התקהלויות הכוללות עד 300 בשטח סגור בלבד". באופקים, לעומת זאת, הוחלט במהלך הלילה על פתיחת מקלטים.

נתניהו קיים התייעצויות בנושא והמריא הלילה לישראל. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיים בקריה בתל אביב התייעצויות עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ ועם בכירים נוספים במערכת הביטחון.

בגדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, טענו אמש כי "רכב של כוח מיוחד של האויב הציוני" חדר ברכב אזרחי לאזור מסגד איסמעיל אבו שאנב, בעומק שלושה קילומטרים ממזרח לחאן יונס, וחיסל את בכיר חמאס נור ברכה.
 
לטענת חמאס, לאחר שהכוח התגלה החלו מחבלים במרדף אחר הרכב ובתקיפתו. בשלב הזה החלו מטוסי קרב בהפצצת האזור, כדי שהכוח יחלץ את עצמו. "הדבר גרם להריגת כמה מבני העם שלנו. התקרית נמשכת והכוחות שלנו ממשיכים לטפל בתוקפנות הציונית החמורה", אמרו בארגון הטרור.