על אף התחושה בשבועות האחרונים לפיה עניין הקדמת הבחירות נזנח לטובת הנושאים הביטחוניים, במערכת הפוליטית מרבית השחקנים כבר נערכים לאפשרות שבכל יום עשוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על פירוק הממשלה ועל הליכה לבחירות. לתרחיש הזה מתכוננים במרץ חברי הכנסת והשרים בליכוד מתוך הבנה כי הפריימריז שיתקיימו טרם הבחירות הכלליות עלולים להיות קשים מאוד עבור רבים מהם, גם מי שמחזיקים כיום בתפקידים בכירים סביב שולחן הממשלה.
שר בכיר בליכוד אמר ל"מעריב" כי "נתניהו החליט שאם הוא נופל אז הליכוד ייפול יחד איתו. זו גם המטרה של חוק גדעון סער. הוא מתעלם מכך שיש בליכוד שרים מוכשרים שבנו את עצמם בתנועה לאורך שנים ויכולים להחליף אותו בבוא העת". הוא הוסיף כי "יש שרים עם קבלות במשרדים שלהם, שמציגים גם אלטרנטיבה ביטחונית ומדינית, והם בהחלט יכולים לקחת את ההגה לידיים, אם וכאשר. אבל נתניהו הפך את זה ל'הוא ואין בלתו'". לדבריו, הוא רוצה להישאר מנהיג נצחי. "המגלומניה והרצון להיות ראש הממשלה שכיהן הכי הרבה זמן בישראל גורמים לו להשאיר אחריו אדמה חרוכה", סיכם. 
נתניהו כבר נבחר להוביל את הליכוד גם בבחירות הקרובות אבל אמש דווח בערוץ עשר כי לפחות בשיחות סגורות הוא מהרהר בפרישה. נתניהו, כך על פי הדיווח, שוחח עם בכיר לשעבר במערכת המשפט ואמר לו: "אני מוכן לעזוב מחר את תפקידי כראש ממשלה, רק שאין לי למי להשאיר את המפתחות". בדבריו אלה הבהיר נתניהו את מה שהוא חושב על צמרת הליכוד ועל מי שרואים עצמם כמועמדים ראויים להחליפו. אותו בכיר אישר כי שמע מנתניהו את הדברים.

בין השמות שעולים לא פעם כמועמדים להחליף את נתניהו בראשות הליכוד, והם אף הצהירו על כך שיתמודדו להחליפו כשיפרוש, הם השרים ישראל כץ וגלעד ארדן, וגם חבר הליכוד, השר לשעבר גדעון סער, שנגדו טען נתניהו כי תכנן לגבש תומכים סביבו כבר לאחר הבחירות הבאות כדי לעמוד בראשות הממשלה. טענה שסער הכחיש מכל וכל.
שמות נוספים שעלו בבורסת השמות הם יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, וגם שמה של השרה איילת שקד משתרבב לא פעם כאשר מדברים על המנהיגים העתידיים של הליכוד. אמש סירבו כל אלה, וכן אחרים ששמם עלה כמי שהיו רוצים להחליף את נתניהו בראשות הממשלה, להתייחס לשאלת "מעריב" האם יש אמת בדבריו של נתניהו. גורמים בליכוד אמרו: "נתניהו משחק, כרגיל, משחק כפול. הוא גם לא באמת רוצה לפרוש וגם מגמד את הישגיהם של השרים ושל בכירים בליכוד לעומתו. שתי ציפורים במכה אחת".
מסיעת הליכוד נמסר בתגובה לפרסום בערוץ עשר: "הדברים לא נאמרו על ידי ראש הממשלה ואנו מציעים לכולם לא לבנות על זה".