זה לא סוד שחשוב לקחת חופש מהעבודה מדי פעם כדי להירגע, לשחרר לחצים ולחזור עם כוחות מחודשים. למען האמת זה כבר הפך לחוק בכל מקום עבודה, כך שגם מי שלא רוצה לעשות זאת מחויב לצאת לשבוע חופש בשנה. אבל מה שרבים לא יודעים הוא, שיש חשיבות רבה לכמה ימי חופשה לוקחים, ושאם יוצאים למעט מידי זמן, לא באמת מצליחים להפיק ממנה את המיטב.

למעשה, על פי סקר חדש שנערך בארה"ב, לוקח לאנשים ארבעה ימים כדי לשכוח מהעבודה ולהתחיל באמת ליהנות מהשהייה בחו"ל או באתר הנופש בארץ. הבעיה בכך, מאחר שרוב העובדים בארה"ב מקבלים רק שבוע חופש אחד מהעבודה, היא שנשארים להם רק שלושה ימים בלבד (כ-43%) ליהנות ממנה. מבין 2,000 הגברים והנשים שהשתתפו בסקר, כ-37% סיפרו שהם מתקשים ליהנות מהחופשה כי ה מרגישים אשמים על כך שהשאירו פרויקטים לא גמורים. זו גם הייתה הסיבה המובילה לכך שרבים דחו את החופשה שלהם עד כמה שניתן.

משתתפים נוספים (26%) טענו שהם לא ממהרים לנצל את ימי החופשה כי הם דואגים שזה ימנע מהם להשיג קידום בעבודה. כל הלחצים הללו היו אופייניים בעיקר בקרב העובדים הצעירים יותר (עד גיל 30), אשר 47% מהם סיפרו שחשו אשמים כשניצלו את ימי החופש שלהם. זאת לעומת עובדים בגילאים 55 ומעלה שמעטים מהם (19%) חשו אותו הדבר.

הרוב חושבים על העבודה גם כשהם בחופשה. אילוסטרציה: אינגאימג
הרוב חושבים על העבודה גם כשהם בחופשה. אילוסטרציה: אינגאימג


"להתנתק לחלוטין מהעבודה הפך למשהו משאוד קשה לעשות, בעיקר בגלל שברוב אתרי הנופש יש Wi - Fi חופשי",  הסבירה סנדי באבין, סמנכ"ל שיווק בחברת Applevacations שערכה את הסקר. "רבים חושבים שזה ירגיע אותם לבדוק בקביעות שהכול מתנהל כהלכה בהעדרם". למעשה, כמעט מחצית (48%) עושים זאת על בסיס יומיומי כשהם בחופשה, בין אם זה על ידי בדיקת מיילים או מעקב על קבוצות הווטסאפ של העבודה. מצד שני, קצת קשה להאשים אותם, שכן רבים (73%) העידו שהבוס יצר איתם קשר במהלך החופשה.

סיבות נוספות שאנשים נתנו לכך שהם דחו את החופשה שלהם היו שיש להם יותר מידי עובדה (50%), שהם לא חסכו מספיק בשביל לצאת לחופשה או שהם רוצים להשתמש בימי החופש כדי לעושת דברים שדחו (כמו ללכת לרופא).