פעיל הימין ועורך הדין איתמר בן גביר התייחס היום (שני) בתכנית הרדיו של ינון מגל וענת דוידוב ב-103FM לביקורת שעורר הריאיון שהעניק לבועז גולן בערוץ 20 יצחק גבאי, שהורשע בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים וריצה שלוש שנות מאסר. זאת, לאחר שמגל ודוידוב עצמם הביעו ביקורת על השיחה, ודוידוב אף טענה כי היא הייתה "זחוחה ומחויכת". 

בן גביר, שהשתתף גם כן בראיון וישב בין חברי הפאנל, הדגיש כי הוא עצמו סלד מהתנהגותו של גבאי: "כנראה שלא ראיתם את הקטע שאפילו אני, בתור עורך הדין שלו, אומר לו שזו לא הדרך אלא טעות חמורה. יש לי הרבה מה להגיד על בית הספר הדו לשוני - אפשר להפגין ולחלק כרוזים, אבל לא מציתים אותם". 
בן גביר התייחס לביקורת שעורר הראיון גם בקרב עיתונאים ימנים. לדבריו, "אנשים שאני אוהב בתקשורת הישראלית כמו אראל סג"ל וקלמן ליבסקינד יצאו נגד. אני מבין את הדברים, אבל לטעמי הם טועים. אם מחליטים שלא מראיינים כל מי שעובר עבירה - אני בעד, אבל לא יכול להיות שבגלי צה"ל אין כמעט חודש אחד שבו אדון רזי ברקאי לא פותח את המיקרופון לרנתיסי, כמאל חטיב או לג'בריל רג'וב". 

 


מגל הזכיר כי גם ב'ידיעות אחרונות' התקיים ראיון עם מנהיג חמאס יחיא סינוואר, והוסיף כי "אני עיתונאי ימני וגם אני חושב שזה לא בסדר לעשות ראיון שמצטייר כמחויך. גבאי ישב שם מחויך ואמר שהוא לא מתחרט, ולתת לזה במה בשידור חי זה פאול. אי אפשר להביא עבריין - רוצח או גנב, ולעשות דאחקה". 
בן גביר השיב לו כי "הבחור סיפר מה כאב לו ומה גרם לו להצית את בית הספר, כמו הטקס האומלל שערכו שם לזכרו של יאסר ערפאת. אני מסתייג מזה ואני נגד אלימות, אבל אתם רוצים להגיד לי שזה לא חשוב לשמוע את הדברים האלה? למה לשמוע את מה שעל ליבו של רנתיסי על למה הם הולכים לרצוח יהודים זה בסדר?".
בשלב הזה סיפרה דוידוב כי בעבר היא הייתה בעד פתיחתו של ערוץ המורשת, ערוץ 20, וכעת, לאחר הראיון השנוי במחלוקת, היא חושבת כי יש לסגור את הערוץ. "את גם בעד לסגור את 'גלי צה"ל' כי הם מראיינים את ג'בריל רג'וב או את 'ידיעות אחרונות' כי ראיינו את יחיא סינוואר?", הקשה בן גביר. 
"לא", השיבה דוידוב. "חשוב לשמוע מה יש לסינוואר להגיד".
"מה ההבדל?" תהה מגל.
"יש הבדל. גבאי לא רצח אף אחד וסינוואר כן", השיב בן גביר.