מעל 300 רקטות נורו היום (שני) לעבר ישובי עוטף עזה, חלקן יורטו על ידי כיפת ברזל ומספר רקטות פגעו בשדרות, אשקלון ונתיבות. באירוע מקביל, טיל נ"ט פגע באוטובוס בעוטף עזה, ופצע חייל בן 19 באורח קשה. מבית החולים עדכנו כי הפצוע נמצא כעת בניתוח, שם צוות הרופאים נלחמים על חייו. 



כמו כן, כתוצאה מהנפילות ברחבי הדרום נפצעו כעשרה נוספים באורח קל שהיו בדרכם למרחבים מוגנים ונפגעו מרסיסי זכוכית, ושלושה אנשים מוגדרים נפגעי חרדה. בעקבות הירי הכבד צה"ל הודיע כי מטוסי חיל האוויר החלו לתקוף מטרות טרור לאורך רצועת עזה.



בשל הנפילות, תושבי המועצה האזורית אשכול הונחו להיכנס למרחבים מוגנים. באשקלון, הנחה ראש העיר תומר גלאם, לפתוח את כלל המקלטים הציבוריים המשותפים הפרוסים בשכונות ברחבי העיר. גם המועצה האזורית שער הנגב הנחתה את תושביה לשהות בסמוך למרחבים מוגנים. גם בבאר שבע וביבנה נפתחו המקלטים.




שי טירה, עד ראייה בשדרות, אמר בראיון ל"כאן ב": "הייתי מרחק כמה מטרים מהנפילה, היה פה זוועה. בלון הגז התפוצץ. ישר אח"כ היה עוד צבע אדום, והיה מלחיץ. הבאנו מים מהישיבה לאנשים כאן. אני לא משדרות, וחוויתי את זה בפעם ראשונה. הייתי בישיבה, למדתי, וראיתי את הנפילה". 



מורן, תושבת שדרות, התראיינה גם היא ב"כאן" ותקפה את התנהלות הממשלה אל מול החמאס והגי'האד האסלאמי: "זאת בדיחה המדינה הזאת, שהם מחליטים מתי נוכל לצאת מהבית ומתי לא, מתי ישתבשו לנו כל החיים ומתי לא. זאת פשוט בדיחה". על הבהלה והמצב הביטחוני הקשה ביומיים האחרונים סיפרה: "אני אפילו לא יכולה לתאר לכם את ההרגשה שאתה שומע כל שנייה 'בומים'. זה פשוט מפחיד. אין לי מילים. זה פחד היסטרי".