הראיון שעורר סערה - והתגובה החריפה: הרשות השנייה הודיעה היום (שלישי) כי פתחה בהליך הפרה מול ערוץ 20, בעקבות הראיון המבודח עם יצחק גבאי, שהורשע בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים בשנת 2014 וריצה שלוש שנות מאסר: "הרשות השנייה רואה בחומרה את הראיון, זו חציית קו אדום". 



הראיון הפרובוקטיבי עם יצחק גבאי התקיים ביום ראשון בערוץ 20 בתוכניתו של בועז גולן, "אולפן פתוח", עצם קיומו עורר תמיהה והוא הפך למגוחך יותר בעקבות הדרך שבה התנהל. במהלך כל הדרך ניתן לראות שהראיון עם העבריין המורשע נעשה בחיוך תוך כדי בדיחות מהמגיש וצוות הפאנל, כשגבאי עצמו מתגאה במעשיו בפומבי. בעקבות השידור התקבלו ביומיים האחרונים תלונות רבות ברשות השנייה.



יוליה שמאלוב ברקוביץ יו"ר הרשות השנייה מסרה: "הרישיונות לא ניתנו לאף גוף מדיה כדי לקדם אג'נדה פרטית. חופש הביטוי הוא חשוב מאוד אבל יש להבחין בינו לבין מתן לגיטימציה לאלימות".


מערוץ 20 נמסר אמש: "הנהלת ערוץ 20 רואה בחומרה את הריאיון שנערך אמש בתכנית ה'אולפן הפתוח' עם העבריין יצחק גבאי שהצית את בית הספר הדו-לשוני בירושלים. הריאיון חרג מכל נורמה מקובלת ואנו מסתייגים לחלוטין הן מהפשע שביצע גבאי והן מהאופן שבו התראיין בתכנית".



שמאלוב ברקוביץ הוסיפה בהתייחס להתנצלות: "אני מעודדת מכך שהנהלת ערוץ 20 לקחה אחריות ומיהרה להתנער מפעילותו של העבריין ומהאופן המחפיר שבו התנהל הריאיון, ומקווה שראיונות מהסוג הזה לא יקבלו זמן מסך בעתיד".



יצחק גבאי. צלם : יונתן זינדל, פלאש 90
יצחק גבאי. צלם : יונתן זינדל, פלאש 90



כזכור, גבאי אמר בחיוך בראיון: "רצינו להעביר אמירה, לעשות הד תקשורתי בעניין ההתבוללות. הגענו לשם לילה לפני, שלושה חבר'ה, רעולים, עם כל הציוד כמו שאומרים. עשינו סיור מקדים. ראינו איפה יש מצלמות, איפה אין, אם אפשר לבוא עם רכב, אם אי אפשר לבוא עם רכב, אם יש מצלמות בכל אורך הרחוב, צמתים, עד איפה אפשר לבוא עם אוטו, עד איפה אי אפשר לבוא, מאיפה אפשר לברוח - עדיף, איפה שאין אנשים".


.


במהלך השיחה, התבדחו חברי הפאנל בדרכים שונות. ארי שמאי סיפר על אירוע ריסוס צלבי קרס על מצבות הוריו של חולדאי על ידי אוהדי הפועל תל אביב: "אסור לעשות מעשים כאלה. אבל אם עושים - אז לבד, לא עם עוד שני חבר'ה". עורך הדין יורם שפטל גם לקח חלק בפאנל. כאמור, הראיון הביא לביקורת חריפה מאוד גם מהצד הימני של המפה הפוליטית, וברשת בכלל. עיתונאי "מעריב", קלמן ליבסקינד כתב בטוויטר כי מדובר ב"גועל נפש".