בצל ההסלמה בדרום, הסבירה הערב (שלישי) המומחית לדיני עבודה, עורכת הדין נעמי לנדאו, בתכניתה של ענת דוידובב-103FM, מהן זכויות העובדים בזמן מלחמה ובאילו מקרים יוכל עובד לקבל חופשה בתשלום לאור ההסלמה. 


"זה לא מצב יוצא דופן, הוא קורה אחת לכמה זמן", הסבירה לנדאו בפתח דבריה. "משרד האוצר אמר שהוא יכיר בזמן שבין לבין כזמן חירום, שבו עובדים שהם גם הורים לילדים, לא יהיו מחויבים להגיע לעבודה. אם יסתבר שהילדים לא יכולים להימצא במסגרות כמו בתי ספר וגני ילדים - כיוון שהיו סגורים, ההורים יקבלו שכר מהמעסיק כאילו שזה יום עבודה. כמובן שהכוונה היא רק לאחד מההורים ולא גם לאבא וגם לאמא".


לדברי לנדאו, אחת מהבעיות היא שהחוק אינו מסדיר באופן מקיף את כל האופציות, כמו נושא הפעוטונים הפרטיים, למשל: "פעוטונים שאינם במסגרת רשות מקומית - ספק אם הורי הילדים שבפעוטון יוכלו להגיד למעסיק שלהם שלבם לא היה מקום ללכת אליו, ויקבלו שכר".
נכון לעכשיו, להורים שנשארו בבית עם ילדיהם ייחשב היום הזה כיום חופש, אך בקרוב הנושא יוסדר בחוק והכסף יוחזר. "החזר התשלום ייעשה בדיעבד כאשר יגדירו את הזמן שבו מפסיקה תקופת החירום", אמרה לנדאו שזעמה: "החוק הזה לא ברור. פשוט לא ברור. מדובר על תקנות שמוציא מעת לעת משרד האוצר יחד עם משרד הביטחון.
"תמיד אומרים שהמצב הזה לא יקרה יותר, אבל זה יקרה - למרות שאני מקווה שלא. לכן, אולי כדאי להתקין את זה באופן קבוע וללמוד מהתקלות שהיו בעבר - ויש מה ללמוד. יש תביעות שהוגשו על ידי הורים ולא נענו, ויש תביעות שהגישו מעסיקים ולא נענו", סיכמה לנדאו וביקשה בכל לשון של בקשה: "בואו נסדיר את החוק הזה אחת ולתמיד".