הודעתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן היום (רביעי) כי הוא מתפטר מתפקידו, גרמה להתחלת מלחמת הירושה לתפקיד היוקרתי. יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה כי "עכשיו זה הזמן להפקיד את תיק הביטחון בידי נפתלי בנט והבית היהודי. בלי תיק הביטחון, הבית היהודי לא תמשיך כשותפה בממשלה". בחודשים האחרונים בנט תוקף שוב ושוב את התנהלותו של השר ליברמן ומותח ביקורת על המדיניות שלו. בשש וחצי הערב צפויה הסיעה להתכנס לישיבה שתהיה סגורה לתקשורת.



אלא שלא נראה כי בליכוד יוותרו כל כך בקלות על התיק היוקרתי. השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, אמר היום בראיון לכאן ב', כי לדעתו, זאת לא חלופה ריאלית, לתת לבית היהודי את תיק הביטחון. 



בתשובה לשאלה האם הוא ירצה את התפקיד, אמר הנגבי כי "ארצה את תיק הביטחון אם יציעו לי, אבל אני בתקווה שליברמן יישאר. זה נכון שהוא נמצא בעמדה שונה מזאת של ראש הממשלה, זה לא קל, בעיקר בתקופה ביטחונית כזאת וגם כשאנחנו נמצאים לפני בחירות, ושליברמן ומפלגתו לא במצב פשוט".



שולי מועלם. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
שולי מועלם. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"ליברמן חייב להבין שראש הממשלה הוא ראשון בן שווים", הוסיף הנגבי. "הייתי מקווה שהוא יישאר במשרדו. אם לא, אני משוכנע שהתפקיד הזה יישאר בליכוד. או שנתניהו יחזיק בתיק, כמו בן גוריון, אשכול, רבין, בגין וברק, או שיעביר את התיק לליכוד. כך היה כאשר יעלון כיהן".



סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה על התפטרות שר הביטחון: "‏ליברמן היה ונשאר פוליטיקאי ציני. אין אזרח במדינה שמצטער על התפטרותו. הממשלה הימנית ביותר תוכל לתפקד גם בלעדיו. הציבור לא יתן קרדיט למי שמעדיף תרגילים פוליטיים לצבירת נקודות על פני שיקולים לאומיים".



"האיש הכי לא-מתאים"

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הגיב על הודעת ההתפטרות של שר הביטחון אביגדור ליברמן, ואמר: "ההתפטרות של שר הביטחון מחזקת את העובדה שראש הממשלה נכנע לטרור על חשבון תושבי הדרום".


יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, צייצה: "צודק ליברמן שהממשלה גילתה רפיסות מול הטרור. טועה מי שחושב שהפתרון אצל ליברמן, בנט או שאר זורקי הססמאות. אנחנו הפתרון".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר בתגובה: "ברוך שפטרנו. האיש הכי לא-מתאים לנהל את ביטחונם של אזרחי ישראל, העסקן שרמת השחיתות והריקבון שלו ושל מקורביו אכלה כל חלקה טובה בשירות הציבורי, האבא שעד היום לא סיפק לציבור הסברים כיצד נמצאו מיליונים בחשבון הבנק של בתו, הפטפטן (״מילה זו מילה״) שהצטיין בפיזור איומים חלולים (״48 שעות״) ללא כיסוי. האיש הזה הולך הביתה באיחור של שנתיים וחצי בהן הוא וראש הממשלה שמינה אותו היו עסוקים במשחק פוליטי ציני על חשבון ביטחונם של אזרחי ישראל".
 

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, צייץ: "אביגדור ליברמן מגלה בהתפטרותו מידה של עצמאות ועקביות. עם כל הביקורת עליו, ליברמן חושף היום את קלונו וחלילותו של נתניהו. המלך עירום. התפרקות ׳בית הקלפים׳ סביב החשוד מבלפור החלה. הסוף מתקרב. לישראל דרושה הנהגה אחראית ושקולה שדואגת לאזרחים בטחונם ועתידם, לא לעצמה".