קצינים בכירים לשעבר בצה"ל התייחסו להודעה שמסר אביגדור ליברמן היום (חמישי) כי הוא מתפטר מתפקידו כשר הביטחון, והעריכו כי להודעתו לא תהיה השפעה משמעותית על המערכת הצבאית: "מערכת כמו צה"ל תדע להמשיך לעבוד כרגיל וללא השפעה, גם במצב הקיים". 



הקצינים הוסיפו כי "בחודשים האחרונים הפערים בין הרמטכ"ל ושר הביטחון הלכו והתעמקו, והיחסים עם ראש הממשלה הלכו והתהדקו בהתאמה, כך שלגבי התיאום עם הממשלה לא צפוי שינוי גדול. בטווח הזמן הרחוק יותר, בדברים הקשורים לתקציב הצבא ותוכניות רב שנתיות, כניסת רמטכ"ל חדש לתפקיד ובמערכות היחסים מול משרדים ממשלתיים אחרים, כמו האוצר למשל, צה"ל זקוק לשר ביטחון במשרה מלאה". בנושאים האלו הוסיפו הקצינים כי "בצה"ל העריכו את התמיכה והגיבוי שזכו משר הביטחון". 



כאמור, ליברמן הודיע היום על התפטרותו עקב הפסקת האש שהוסכמה אמש ברצועת עזה, אותה כינה "כניעה לטרור". ליברמן הוסיף כי "מבחינתי מה שקרה אתמול, בשילוב עם תהליך ההסדרה מול חמאס, זה כניעה לטרור, אין לזה שום הגדרה אחרת, אין לזה משמעות אחרת".



כמו כן, טען שר הביטחון המתפטר: "בחודשים האחרונים היו חילוקי דעות ביני לבין ראש הממשלה, ואזכיר את הדלק הקטארי. אני לא הסכמתי להכניס דלק קטארי. אני חשבתי שזאת שגיאה. אחרי שראש הממשלה הוציא הוראה כתובה, נאלצתי לאפשר להכניס את הדלק. אותו דבר היה עם חאן אל אחמר. אותה השתלטות במיקום אסטרטגי, חשבתי שצריך לפנות, ולצערי ראש הממשלה מנע את הפינוי".



עוד ציין כי "גם בנושאים אחרים, ולא אפרט את כל הסוגיות, למרות חילוקי דעות, לא חיפשתי סיבות לפרוש. ניסיתי להישאר כחבר נאמן בממשלה ובקבינט, לשמור על כל חילוקי הדעות בפנים, גם במחיר אלקטורלי קשה". זמן קצר לאחר הודעתו הודיעה יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, כי מפלגתה לא תישאר בממשלה אם תיק הביטחון לא יועבר לשר החינוך נפתלי בנט: "עכשיו זה הזמן להפקיד את תיק הביטחון בידי נפתלי בנט והבית היהודי. בלי תיק הביטחון הבית היהודי לא תמשיך כשותפה בממשלה".