דני איילון, חבר מפלגת "ישראל ביתנו" לשעבר תקף היום (רביעי) את אביגדור ליברמן, שר הביטחון היוצא, בתכניתם של ינון מגל וענת דוידוב ב-103FM. סגן שר החוץ לשעבר סיפר כי "אף פעם לא הייתי מקורב לליברמן. הייתי קולגה למפלגה שלו ואני שמח שהוא הדיח אותי ואני לא מעורב איתו יותר. את המקורבים שלו חיפשו ברוסיה כמו צ'רנוי, רבינוביץ' ועוד רבים וטובים".


שר הביטחון הפורש אביגדור ליברמן. (צילום: מארק ישראל סלם)
שר הביטחון הפורש אביגדור ליברמן. (צילום: מארק ישראל סלם)


עוד אמר כי "עקבתי די מקרוב אחרי הפעילות שלו והאופי שלו ואני הולך להגיד דברים קשים. ראוי שנדע מי רוצה לקבוע פה את גורלנו ולנהל את חיינו". איילון מוסיף: "מההיכרות שלי איתו בארבעת השנים שעבדתי איתו, האיש הזה רודף כבוד, תאב בצע וכוח, וזה מה שמעניין אותו. הוא גם מזגזג פוליטית רק כדי לשרת את ענייניו הפוליטים האישיים ואת מטרתו להיות ראש ממשלה".

"כשמסתכלים עליו ועל הפער הגדול בין המילים למעשים - אין פער יותר גדול מזה", תקף איילון וכהוכחה לדבריו הזכיר כי כבר 15 שנים שליברמן מכהן בממשלות ישראל, ולמרות שעבר בין משרדים כאלו ואחרים "כשר ביטחון הוא לא רלוונטי כי לא היה לו מה לתרום. ודאי שאין לו מה לתרום לרמטכ"ל של צה"ל מבחינה מבצעית ואסטרטגית. לא השאיר חותם", טען.

 

איילון מבקר את הבטחותיו של ליברמן, לעומת מה שביצע בפועל: "ליברמן יגיד שהמדיניות שלו הייתה להיכנס חזק בחמאס. הוא לא עשה את זה בשנתיים וחצי האחרונות ולא התפטר, אבל הוא עוקב ממש מיום ליום אחר ההתדרדרות שלו בסקרים ורואה איך בנט מזנב בו ואיך עושים ממנו צחוק בימין. ליברמן דיבר גבוה גבוה והתגלה כנמר של נייר".

איילון סבר כי התפטרות ליברמן תשמש רק כ'ספין פוליטי', והסביר: "הוא רואה שהוא מפסיד בסקרים כך שהוא מנצל את ההזדמנות. יש היום חמיצות רבה בציבור לגבי מה שקורה בעזה ותוצאות הסבב האחרון. הוא הרי לא התפטר לפני שבועיים וגם לא לפני שנה או אחרי שעברו 48 שעות והנייה עדיין נשאר חי, הוא מתפטר עכשיו כי מזהה את נתניהו בנקודת חולשה פוליטית. הוא חושב שאם יתפטר יוכל להחזיר אליו חלקים מהציבור. אולי אתבדה והוא יעשה תרגיל אחר, אבל זה באמת לא משנה. אני חושב שלטובת עם ישראל כדאי שהוא לא יהיה בזירה הציבורית. הוא מזהם אותה".