בעקבות המתיחות הביטחונית בימים האחרונים קיים היום (רביעי) הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, הערכת מצב באוגדת עזה בנושא פעילות כוחות הפיקוד והאוגדה בימים אלו. במסגרת הערכת המצב, שהתקיימה בהשתתפות מפקדים רבים, הוצגה פעילות הכוחות במאמצי ההגנה וההתקפה, וסוכם על שימור הכוננות הגבוהה של הכוחות הצבאיים במרחב האוגדה. 



בנוסף, ביקר היום הרמטכ"ל את החייל שנפצע לפני כיומיים כאשר רקטה ששוגרה מרצועת עזה פגעה באוטובוס ריק, לידו הוא עמד, באנדרטת "חץ שחור". כזכור, מפקד זרוע היבשה מינה צוות בדיקה שיבחן את האירוע, אותה יוביל מפקד מערך הגנת הגבולות, תת-אלוף אמיר אבשטיין.  



בתוך כך, הפגינו הערב תושבי הדרום בכביש הכניסה לשדרות, על רקע הסכם הפסקת האש בין הממשלה לחמאס. המפגינים הבעירו צמיגים על הכביש, שנחסם בעקבות האירוע, בין צומת שער הנגב לצומת ניר עם. בנוסף, בעקבות המחאה נסגר כביש 232, בין צומת שער הנגב ועד צומת איבים וזאת בנוסף לכביש 34. כוחות המשטרה במקום מכוונים את התנועה לצירים חלופיים. גם באשקלון נרשמה מחאה כאשר בכביש 4 צומת הכניסה לעיר נחסמה על ידי כ-80 איש.

כזכור, ההודעה על הפסקת האש גררה זעם רב בקרב תושבי הדרום, שהפגינו גם אמש, ואף הובילה להתפטרותו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן היום. ליברמן אמר בהתייחס להחלטתו כי "מבחינתי מה שקרה אתמול, הפסקת אש בשילוב עם כל התהליך ההסדרה מול חמאס זה כניעה לטרור. אין לזה שום הגדרה אחרת. בפועל כמדינה אנו קונים שקט לטווח קצר במחיר פגיעה קשה בביטחון לאומי לטווח ארוך".

הערכת המצב באוגדת עזה. צילום: דובר צה"ל